שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » תגובות סוערות בקואליציה ובאופוזיציה לאחר נאום הנשיא הרצוג
נאומו של נשיא המדינה גרר תגובות רבות מכל קצות הקשת הפוליטית | פורוש: כאשר הרצוג מוטרד שאין שופטים מזרחים ואינו מוטרד שאין שופטים חרדים – אנחנו מוטרדים
נשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: עמוס בן גרשום - לע״מ

נאומו של נשיא המדינה יצחק הרצוג הערב (ראשון) בו קרא להידברות בין הצדדים לפני העברת הרפורמה במערכת המשפט, עורר תגובות רבות, חלקן סוערות.

בין התגובות הסוערות בלטה תגובת שר התקשורת שלמה קרעי שמתח ביקורת חריפה על הנאום: "בזמן ממשלת ההונאה, כאשר חירפו וגידפו מערכות אלוקים חיים, לא שמעתי אף אחד מציע פשרה. כאשר רדפו אברכים ולומדי תורה, כאשר רמסו ליכודניקים באשר הם, את המסורת, את הציונות, לא הייתה שום קריאה להידברות. צביעות היא שם המשחק ואנחנו מזמן סיימנו להשתתף בו. להמשיך עם הרפורמות בכל הכוח".

עוד מבחזית החדשות

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, הגיב גם הוא בביקורת ואמר: "כאשר הרצוג מוטרד רק כשאין שופטים ממוצא מזרחי, ואינו מוטרד מהעובדה שאין ייצוג של שופטים חרדים בביהמ"ש, למרות שלפני שלושה חודשים הצביעו יותר מ-700 אלף אזרחים כאלה, שהם מעל גיל 18, אז אנחנו מוטרדים".

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ צידד בדברי הנשיא ואמר: ״מחזק את הנשיא על דבריו החשובים. ‏חבריי למחנה הממלכתי ואני נכונים, כפי שהודענו, לשיח של הסכמות על רפורמה אמיתית שבבסיסה אי פוליטיזציה ושמירה על עצמאות הרשות השופטת ומערך הייעוץ המשפטי, חקיקת חוק יסוד: החקיקה רחב וטיפול בסוגיות שיתנו מענה לצורכי האזרחים ולא לגחמות הפוליטיקאים. אם תיעצר החקיקה ונוזמן כולנו לבית הנשיא לשיח אמיתי נהיה מראשוני המתייצבים״.

גם חבר הכנסת חילי טרופר מהמחנה הממלכתי הביע הזדהות ואמר: ״כל מי שיש בו אחריות לאומית ורוצה למנוע את הקרע בעם ולשמור על הדמוקרטיה, צריך לענות הערב לעקרונות הנשיא בצורה ברורה: כן. שר המשפטים ויו"ר ועדת חוקה ומשפט, תקפיאו את החקיקה ותיכנסו להידברות״.

המכון למחקרי ביטחון לאומי (ה- INSS) פרסם הערב הודעת תמיכה בעקרונות ובמתווה הפשרה שהציג הרצוג. ראש המכון, פרופ׳ מנואל טרכטנברג, ומנהל המכון, אלוף (במיל') תמיר הימן, אמרו כי: ״החברה הישראלית משוסעת וקרועה. על כל הצדדים לבוא בהידברות מיידית מתוך רצון אמיתי לשמר את האתוס המשותף לכולנו, שהוא מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית. קריאת הנשיא היא אולי ההזדמנות האחרונה למנוע את הרחבת הקרע בחברה הישראלית לממדים שלא ידענו כמותם ופגיעה אנושה בחוסן הלאומי שתפגע בביטחון הלאומי של מדינת ישראל".

חבר הכנסת גדעון סער ניסע להרגיע את הרוחות ואמר: "לא צריך להסכים לכל ניואנס בדברי הנשיא הרצוג כדי לקבוע שזהו בסיס הגון להדברות. כפי שעמד על כך גם הנשיא, תנאי להדברות כנה ואמיתית הוא עצירה מיידית של החקיקה".

עוד מבחזית החדשות

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר בתגובה לדברי הנשיא: "אני קורא לכל אזרחי ישראל להתאחד מאחורי דברי הנשיא. אין כאן מנצחים או מפסידים. בואו נעצור לפני שהשסע הפוליטי יפרק את החברה הישראלית לגורמים". עוד הוסיף: "סיפור חיינו במדינה שאליה ייחלנו אלפיים שנה נכתב בעמל, ביזע, בכאב ובנחישות, אולם יותר מהכול הוא התאפשר בזכות האחדות שלנו כחברה. אין כאן מנצחים או מפסידים. בואו נעצור לפני שהשסע הפוליטי יפרק את החברה הישראלית לגורמים. נפגשתי הערב עם הנשיא הרצוג, העמדתי את עצמי ואת ההסתדרות לרשות כבוד הנשיא וסיכמנו על שיתוף פעולה לטיפול במשבר. אעשה כל שביכולתי כדי להביא לשיח בין הצדדים למען שלמות מדינתו והחברה הישראלית. אין לנו ארץ אחרת".

התנועה לאיכות השלטון הגיבה לדברי הנשיא, ומסרה כי: "אסור לנהל משא ומתן על שינוי המבנה המשטרי והרס שלטון החוק, בוודאי שלא שינוי הנעשה על ידי נאשם בפלילים וחבריו שריו המורשעים. הנושא היחידי עליו ניתן להתחיל לנהל שיח הוא כינון חוקה למדינת ישראל וקבלת מגילת זכויות אדם. זו המטרה האסטרטגית החשובה ביותר, דרכה ניתן לחזק ולבצר את היסודות הדמוקרטיים והליברליים של מדינת ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. כאשר השיח הוא נכון בלי ירי… למשיכת כספים מהארץ לא כך האופוזיציה צריכה להתנהל …
    שאלה ללפיד גנץ וחבריהם :
    כאשר ירדו לחיי החרדים במריצה … גני ילדים במשקאות מתוקים חד פעמי נסיעות בשבת שבירת הערכים הקודמים …
    וכאשר הייתה הפגנה רססו אותם בצבע במים לא נתנו להפגין מיגרו כל הפגנה
    וכיום סגירת עורק ראשי כביש 1 !! מותר מול הכנסת מול הבתים הכול מותר
    נקודה למחשבה ….

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים