שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » תגובות זועמות בעולם הערבי לעליית השר בן גביר להר הבית
מדינות ערב גינו בחריפות את השר בן גביר שעלה הבוקר להר הבית | ירדן בדרישה: "להפסיק באופן מיידי את כל ההפרות והפעולות נגד מסגד אל אקצא"
השר בן גביר בהר הבית הבוקר | צילום: דוברות המשרד לביטחון לאומי

מדינות ערב וארגוני הטרור גינו בחריפות את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שעלה הבוקר (ראשון) להר הבית, אחרי שנמנע מלעשות זאת ביום ירושלים. ברחבת ההר אמר בן גביר "אנחנו בעלי הבית כאן. כל האיומים של החמאס לא יעזרו, אנחנו בעלי הבית על ירושלים ועל ארץ ישראל כולה".

השר בן גביר בהר הבית הבוקר | צילום: דוברות המשרד לביטחון לאומי

דובר חמאס חאזם קאסם אמר בתגובה כי: "מדובר בהסלמה מסוכנת של מלחמת הדת שמנהל הכיבוש נגד עיר הקודש. צעדי ייהוד אלה, שבכוונת הממשלה הציונית לאשר בישיבה היום, הם ניסיון לזייף את זהותה של העיר ירושלים, המהווה תוקפנות בוטה נגד עמנו". עוד אמר קאסם כי "העם הפלסטיני ימשיך במאבקו לשימור הזהות הערבית והאסלאמית של ירושלים".

עוד מבחזית החדשות

דובר הפת"ח מונדר אל-חאיק הגיב גם הוא ואמר כי: "הסתערות המחבל על מסגד אל אקצא, לצד קומץ מתנחלים ובאבטחה כבדה, היא פרובוקציה והפרה בוטה של הסטטוס קוו בהר הבית. חצרות אל אקצא ועיר הקודש יישארו נחלתם של הפלסטינים בלבד, ולציונים לא יהיה מקום כאן". בהתייחסו לישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר במנהרות הכותל אמר אל-חאיק כי "הישיבה של ממשלת הכיבוש לא תשנה את המציאות ההיסטורית והדתית של ירושלים, בירת הנצח של מדינת פלסטין".

כאמור, הבוקר עלה השר בן גביר להר הבית, בידיעת נתניהו, שעודכן לגבי הצעד ביום חמישי. בהגיעו להר הבית אמר בן גביר: "אני שמח לעלות להר הבית, המקום הכי חשוב לעם ישראל. אנחנו בעלי הבית כאן", אמר ברחבת ההר. "כל האיומים של החמאס לא יעזרו, אנחנו בעלי הבית על ירושלים ועל ארץ ישראל כולה".

משרד החוץ של ירדן גינה את הצעד ובהודעה שפרסם נכתב כי: "עלייתו של השר לביטחון לאומי הישראלי להר הבית ומתחם אל אקצא היא הפרה של קדושת המקום, זהו צעד פרובוקטיבי שיש לגנות. זוהי עליית מדרגה מסוכנת המהווה הפרה בוטה של החוק הבינלאומי ושל הסטטוס קוו בירושלים והמקומות הקדושים".

עוד כתבו הירדנים כי: "ההפרות החוזרות והמתמשכות כלפי אתרי הקודש בירושלים, הן המוסלמיים והן הנוצריים, לצד המשך הצעדים החד צדדים להרחבת ההתנחלויות והפלישה לאדמות פלסטיניות כבושות, עלולות להסלים את המצב ומהוות כיוון מסוכן שהקהילה הבינלאומית צריכה לפעול לעצירתו באופן מיידי".

עוד מבחזית החדשות

משרד החוץ הירדני פנה לישראל "בדרישה להפסיק באופן מיידי את כל ההפרות והפעולות נגד מסגד אל אקצא ולכבד את קדושת המקום, ובכלל זאת לחדול את כל הצעדים המנסים לשנות את הסטטוס קוו הקיים".

משרד החוץ של מצרים גינה גם הוא את עליית בן גביר להר הבית וכתב כי : "הפעולות הפרובוקטיביות הללו מנוגדות לאחריות ולהבנה המצופות מבכירים בממשלת ישראל. העליות הרצופות למסגד אל אקצא, שמטרתן גיבוש מדיניות של חלוקה זמנית ומרחבית, לא ישנו את הסטטוס קוו המשפטי וההיסטורי הקיים שעל פיו אל אקצא הוא המקום הקדוש לאסלאם. מצרים קוראת לישראל להפסיק לפעול בדרכי ההסלמה המוסיפות למתיחות הקיימת בעיר".

גם דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, נביל אבו רדינה איים על ישראל כי : "הסתערות השר הישראלי הקיצוני איתמר בן גביר לחצרות מסגד אל אקצא המבורך, בפעם השנייה, היא בגדר תקיפה בוטה, ויהיה השלכות חמורות. הניסיונות של בן גביר ודומיו לשנות את הסטטוס קוו במסגד הם ניסיונות שסופם להיכשל".

דובר חמאס בירושלים מוחמד חמאדה אמר: "לא נשאיר את אל אקצא לבד, הכיבוש יישא באחריות לפלישות הברבריות של שריו ומתנחליו. ההסתערות הברברית שביצע בן גביר – בליווי קבוצת מתנחלים קיצונים – לחצרות מסגד אל אקצא המבורך הבוקר, מאשרת את עומק הסכנה הנשקפת ואת היהירות של שריה מהימין הקיצוני".
עוד אמר חמאדה כי: "מול התוקפנות הבלתי פוסקת הזו נגד המקומות הטהורים ביותר שלנו והמסגדים הקדושים, אנו מאשרים שלעמנו יש נחישות ונשימה ארוכה יותר מהכיבוש, ואנשינו לא ייכנעו מול התוקפנות הזו. אנו קוראים לאנשינו בירושלים, בגדה המערבית ולערביי ישראל להעצים את הנוכחות באל אקצא".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים