שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שר התיירות חיים כץ: "נשקיע בטוסקנה המקומית שלנו ביהודה ושומרון"
בצל הסערות שחוללו Airbnb ובוקינג שסימנו או הסירו דירות נופש בהתנחלויות, אמר חיים כץ כי הממשלה תפעל לקידום התיירות בהתנחלויות "המטרה היא לשבור שיאים בתיירות"
שר התיירות חיים כץ | צילום: אבי אוחיון / לע״מ

שר התיירות הנכנס, חיים כץ, אמר בטקס חילופי התפקידים עם יואל רזבוזוב השר היוצא, כי הממשלה החדשה תפעל לקידום התיירות ביהודה ושומרון, בצל הסערות שחוללו בשנים האחרונות Airbnb ובוקינג בכל הנוגע לדירות נופש בהתנחלויות. לדברי כץ "נשקיע באזורים שאולי לא קיבלו התייחסות מספקת עד כה, כמו הטוסקנה המקומית שלנו ביהודה ושומרון".

עוד הוסיף כץ "יש למשרד התיירות תפקיד מרכזי בחיזוק הכלכלה וקידום פניה היפות של ישראל. המטרה שלנו להגיע לשיאים חדשים, כל תקציב צריך להיות ממומש, אין דבר כזה להחזיר כסף לאוצר. עלינו להמשיך ולהשתפר בשירות לתייר, עבור תייר החוץ והמטיילים הישראלים. נפעל לשיפור תשתיות ולהגדלת היצע אפשרויות האירוח. כל משפחה ישראלית צריכה ליהנות מיופייה של הארץ ולהיות מסוגלת למצוא מקום להתארח בו, בהתאם ליכולת הכלכלית האישית". 

עוד מבחזית החדשות

יש לציין, כי התיירות ביהודה ושומרון עמדה בשנים האחרונות במוקד של מספר סערות, כשבראשן ההחלטה של חברת התיירות בוקינג לסמן מקומות לינה מעבר לקו הירוק. עם זאת, הודיע משרד החץ באוקטובר כי לאחר "שיח דיסקרטי ויעיל" עם הנהלת החברה, הסימון לא יכלול אזהרה מפגיעה בביטחון ובזכויות אדם. הסימונים החדשים לא כוללים כעת גם את ההערה שההתנחלויות הן שטח כבוש, אך הם כן מציינים כי "יש להפנות תשומת לב לאזהרות המסע הקיימות לאזורים אלה משיקולי ביטחון אישי". 

בנובמבר 2018 התחוללה סערה דומה עם חברת Airbnb , כשזו הסירה מאתר האינטרנט שלה דירות ויחידות נופש בהתנחלויות. עם זאת, באפריל 2019 חזרה בה החברה מההחלטה, ובהודעה שפרסמה נכתב כי "אנו מבינים את המורכבות של הנושא שהועלה בהודעה קודמת שלנו ונמשיך לאפשר רישום נכסים מהגדה המערבית, ואולם החברה לא תהנה מרווחים מפעילויות באזור זה. כל רווח שיושג לחברה מפעילויות בגדה המערבית ייתרם לארגונים ללא מטרות רווח שמקדישים את עצמם לסיוע הומניטרי שמשרת אנשים בחלקים שונים של העולם".

בנוסף ציינה החברה, כי "Airbnb תמיד התנגדה לתנועת ה-BDS. החברה מעולם לא החרימה את ישראל, עסקים ישראלים או יותר מ-20 אלף בעלי דירות ויחידות נופש ישראלים שפעילים בפלטפורמה של Airbnb. תמיד ביקשנו להביא אנשים ביחד ונמשיך לעבוד עם הקהילות שלנו כדי להגשים את היעד הזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים