שיתוף
תגובות
כללי » שר המשפטים נגד העליון: "נבצרות היא הפיכה שלטונית"
שר המשפטים תקף את החלטת בג"ץ להורות ליועמ"שית ולרה"מ להשיב תוך חודש על העתירה בדבר נבצרות של רה"מ: "חבורה של משפטנים שאינם מכבדים את תוצאות הבחירות"
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין תקף בחריפות את בג"ץ, לאחר שזה הורה ביום שישי ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ולראש הממשלה בנימין נתניהו להשיב תוך חודש ימים, לעתירה בעניין הוצאת נתניהו לנבצרות בשל היותו מעורב ברפורמה המשפטית. לדברי לוין: "ניסיון להדיח ראש ממשלה בניגוד לחוק, תוך רמיסת הבחירה הדמוקרטית, אינו שונה מהפיכה שמתבצעת באמצעות טנקים. הכוונה אותה כוונה, והתוצאה אותה תוצאה".

עוד כתב לוין: "חבורה של משפטנים שאינם מכבדים את תוצאות הבחירות פועלים עכשיו כדי לבצע הפיכה שלטונית ולהוציא את ראש הממשלה נתניהו לנבצרות. לא פלא שהשותפים למהלך הזה הם אותם אלה שמובילים את ההתנגדות לרפורמה המשפטית. ארגון השמאל המכונה התנועה לאיכות השלטון, היועצת המשפטית לממשלה ושופטת בית המשפט העליון".

עוד מבחזית החדשות

לטענת לוין: "ניסיון להדיח ראש ממשלה בניגוד לחוק, תוך רמיסת הבחירה הדמוקרטית, אינו שונה מהפיכה שמתבצעת באמצעות טנקים. הכוונה אותה כוונה, והתוצאה אותה תוצאה. לא נאפשר את ניסיון ההפיכה הזה, אשר ממחיש עד כמה נחוצה רפורמה במערכת המשפט. רפורמה שתשיב את הדמוקרטיה ואת האיזונים והבלמים בין רשויות השלטון".

יו"ר התנועה לאיכות השלטון אליעד שרגא אמר בתגובה כי: "התנועה לאיכות השלטון היא תנועה שפועלת לשמירה על שלטון החוק, משמאל ומימין. ההאשמה המופרכת כאילו מדובר בארגון שמאל לא מחזיקה מים. אני קורא לשר לוין להתנצל על דבריו, או לחילופין להוריד את החסינות, ונבדוק אם דבריו עומדים במבחן משפטי".

יש לציין כי גם נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק, אמר בחודש שעבר בראיונות, כי הדבר המקביל למהפכה המשפטית של נתניהו ולוין הוא "מהפכה של טנקים". בריאיון טען ברק כי הוא מצר על כך שלוין לא התייעץ עמו לפני אם להכריז על הרפורמה כבר עכשיו או להמתין. "הייתי אמור לו לחכות שבוע-שבועיים שיינתן פסק הדין של בית המשפט העליון, כדי שלא יאשימו אותך בכל מיני האשמות", טען ברק. "אני חושב שזה מעשה פסול, בעיניי זה מעשה בלתי חוקי. זה איום על בית המשפט".

על פי החלטת בג"ץ, על המשיבים לעתירה להעביר את תגובתם עד 12 במרץ. בעתירה שהוגשה על ידי התנועה לאיכות השלטון נטען כי נתניהו מפר את הסכם ניגוד העניינים שנערך לו, ועל כן עליו לצאת לנבצרות. החלטת בג"ץ אמנם דרשה מהמשיבים למסור את תגובתם, אבל עדיין לא בטוח שיתקיים דיון בנושא.

עוד מבחזית החדשות

בין אם יתקיים דיון או לא, בקואליציה טוענים כי עצם ההחלטה שלא לדחות את העתירה על הסף היא פגיעה בדמוקרטיה. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר בתגובה כי: "החלטת בג"ץ לא לדחות על הסף את העתירה להכריז על נבצרות של ראש הממשלה, היא ההוכחה הטובה ביותר לנחיצותה של הרפורמה שאנו מובילים. עצם הדיון בסיכול החלטת הבוחר ורצון העם היא מגה פיגוע בדמוקרטיה הישראלית ונקודת שפל נוספת שאליה הגיעו שופטי העליון".

גם שרת ההתיישבות אורית סטרוק (הציונות הדתית) יצאה בחריפות נגד בית המשפט העליון ובראיון ל-ynet אמרה כי "נשיאת העליון לא מבינה שיש גבולות לוויכוח, היא לא מבינה את מקומה". עוד אמרה סיטרוק לגבי שאלת הנבצרות "בית המשפט יאבד את הלגיטימיות שלו לחלוטין. אני לא חושבת שיש מה לציית להחלטה כזו, זו החלטה שחורגת לחלוטין מגורם הסבירות". "איך יכולה נשיאת בית המשפט העליון לעלות על דעתה שיש לה בדל זכות לנהל דיון כזה? יש גבול כמה אפשר לירוק בפרצופו של הציבור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים