שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שר המשפטים בתגובה להצעת הפשרה של הנשיא: "לא תהיה הקפאת חקיקה אפילו לדקה"
הרצוג פנה לצדדים כדי שייפתחו במשא ומתן ללא תנאים מוקדים בבית הנשיא | על פי ההצעה החקיקה תוקפא למשך 14 ימים | הרצוג: "אתגר שמעסיק אותי יומם ולילה"
נשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: עמוס בן גרשום - לע״מ

הערב (חמישי) דווח בחדשות 12 כי נשיא המדינה יצחק הרצוג פנה לאחרונה לצדדים הדנים ברפורמה המשפטית והציע להם מתווה פשרה שיפתור את חילוקי הדעות ביניהם. בעקבות הצעת המתווה אמרו מקורביו של שר המשפטים כי "לא תהיה הקפאת חקיקה אפילו לדקה".

על פי הצעתו של הרצוג, הוא הציע לצדדים להקפיא את חקיקת הרפורמה במערכת המשפט למשך 14 ימים ולפתוח בבית הנשיא במשא ומתן ללא תנאים מוקדמים עם צוות מוסכם או ועדה. הנשיא אמר לצדדים כי במידה ויושגו הסכנות יובא החוק להצבעה, אם הוא ייכשל תתחדש החקיקה.

עוד מבחזית החדשות

כבר לפני יותר משבועיים פורסם כי הנשיא "עובד 20 שעות ביממה" בערוצים שונים בכנסת ובמערכת המשפט כדי להגיע לפתרון המשבר סביב הרפורמה המשפטית. למרות זאת, מאמציו של הנשיא הרצוג לגבש פשרה מוסכמת הגיעו למבוי סתום. בסביבתו טענו כי "הרצוג אמנם ממשיך לנסות לדבר על לב הצדדים לשוחח זה עם זה על רפורמה מוסכמת, אך מצב הדברים כרגע לא מאפשר לגשר בין הצדדים"

הנשיא הרצוג נאם היום בטקס נטיעת עץ לרגל ט"ו בשבט בגבעתיים והתייחס לרפורמה המשפטית. לדבריו "בתקופה הזאת, אנחנו מתמודדים עם אתגר פנימי מאוד משמעותי שמעסיק אותי יומם וליל ובדאגה עמוקה, מתוך תקווה שנחזיר את היכולת לדבר בתוך עמנו, גם בצמרת וגם בתוך העם. עם שמייחל להידברות, דיאלוג ופתרון ויכוחים ועימותים בפשרות ובהסכמות רחבות" אמר הנשיא.

עוד מבחזית החדשות

מבית הנשיא נמסר בתגובה: "נשיא המדינה פועל מזה שבועות ארוכים בניסיון למנוע משבר חוקתי היסטורי ולבלום את העמקת הפילוג בעם. בית הנשיא משמש כיום כמרכז שיח המצליח לשמר את אמון הצדדים כאכסניה מוגנת להידברות בתוככי המחלוקת תוך שמירה על דיסקרטיות המשתתפים".

"במסגרת כך נערכו בבית הנשיא, לרבות על ידי הנשיא, בכל יום בשבועות האחרונים, פגישות עם כלל צידי המפה ביניהם מכוני מחקר וארגונים שונים במטרה לכונן מנגנון הידברות שיאפשר יציאה מן המשבר תוך הקפדה על ערכי היסוד של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ותוך שמירה על אחדות העם. הקריאה שעולה ומהדהדת מכל הפגישות והדיונים שמקיים בית הנשיא היא שיש לקיים הידברות. נשיא המדינה מקדיש את זמנו ומרצו לכינון מנגנון הידברות שיוביל לפתרון".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. אני סבור שלמראות עין אולי כדאי לשקול בחיוב את הבקשה של הרצוג בסך הכל הציבור המבולבלת מרוב השקרים לא יודעים שהאמת היא שהצד השני אינו מעוניין בדמוקרטיה אלא בהישגים פוליטיים ולכן הם לא מדברים איתו ולא משתתפים בוועדות הכנסת. אולם הדבר כדאי כדי שלא יצא תדמית שלוין ורוטמן אינם מוכנים לשום שיח דבר שמאוד מרגיז ונתפס כדורסנות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים