שיתוף
תגובות
משפחה » חינוך » שר החינוך: המשימה המרכזית של המשרד; העלאת התקציב במוסדות החרדיים
שר החינוך יואב קיש אמר היום בוועדת הכספים, כי הוא "רואה אתגר גדול בדאגה לשוויון בחינוך לכל ילדי ישראל. גפני: "אנשים חוזרים עם משכורת שהיא חרפת רעב".
שר החינוך יואב קיש | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

לאחר שלפני כשבועיים שיגרו 170 ראשי רשויות מכתב חריף לראש הממשלה ובו הבהירו כי לא יסכימו לממן את החינוך הלא רשמי במגזר החרדי מכספי התושבים, אמר השר קיש בדיון בוועדת הכספים, כי "לכל ילד מגיעה הזדמנות שווה, ועלינו לדאוג שהמספרים הם כפי שנקבע".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, ציין בפתח הדיון כי: "יש פה את מרכז המחקר והמידע של הכנסת שביקשתי מהם להכין מסמך. המציאות זה שתקציב רשתות החינוך צריך להיות 100 אחוז, ככלל ילדי ישראל, מוסד מוכשר שאינו רשמי אמור לקבל 75 אחוז, ומוסדות הפטור – 55 אחוז מילד בחינוך הרשמי. בפועל הרשתות מקבלות 81 אחוז במקום 100, המוכר שאינו רשמי מקבל 42.2 במקום 75 אחוז, ומוסדות הפטור מקבלים 23.7 אחוזים על פי המסמך". לדברי גפני: "מול 9 אלף שקל למורה מתחיל, מורה בחינוך החרדי מקבל בין 4 אלף שקל ל-5 אלף שקל. התוצאה היא בלתי נסבלת, אנשים חוזרים עם משכורת שהיא חרפת רעב".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר השר קיש בדיון כי הוא "רואה אתגר גדול בדאגה לשוויון בחינוך לכל ילדי ישראל, לכל ילד מגיעה הזדמנות שווה, וזה מתכנס גם לנושא של תקציבים. האתגר הגדול יהיה במשרד החינוך, מדובר בתוספת תקציבית, ואנחנו דואגים שהמספרים יהיו כפי שנקבע, 75 ו-55 אחוז מתוך ה-100. זו משימה לתקציב של משרד החינוך בתקציב הנוכחי. אנחנו עובדים על זה ומתקצבים את זה, יש לזה תג מחיר".

בתגובה למכתב ראשי הערים, אמר קיש: "הבעיה שלהם מובנת, אנחנו בהליך של מציאת פתרונות". לאחר שראשי הרשויות שלחו את המכתב לראש הממשלה, אמר גפני "אנחנו נבוא איתכם חשבון". שר האוצר לשעבר ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיב ש"כאשר יו"ר ועדת הכספים פונה לראשי רשויות ואומר נבוא חשבון עם כל אלה שחתמו על המכתב, זה מסר".

גפני סיכם את הדיון בכך, שהשלטון המקומי יקים צוות משותף עם חברי הכנסת וראשי הרשויות לעניין תקצוב זרמי החינוך השונים: לדברי גפני: "החינוך החרדי אינו חינוך פרטי. אני רוצה שנגיע להסכמה, על כל הנושאים, אני לא רוצה שאהיה בצד אחד ואתם בצד אחר".

בתגובה לדברי גפני, ביקש יו"ר המרכז לשלטון מקומי חיים ביבס לכלול גם את נושא הבינוי במסגרת הדיון המשותף בין הצדדים. ויו"ר הוועדה הסכים איתו ואמר: "זה חלק מהעניין. האוצר הוא בעיית הבעיות כאן, כמה נתנו לבינוי כיתות במהלך השנים? אני לא מתכוון לוותר, כל עוד אני כאן, יהיה מאבק על בינוי כיתות במדינת ישראל. אל תתנו לנו עצות איך לחנך".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים