שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שר החוץ לשעבר גבי אשכנזי: ראש הממשלה יצטרך להחליט "בן גביר או מוחמד בן סלמאן"
במסגרת כנס סייברטק גלובל 2023 אמר אשכנזי "אם רה"מ רוצה שסעודיה תצטרף להסכמי אברהם, הוא יצטרך לבחור בין בן גביר ל-MBS, מוחמד בן סלמאן"
גבי אשכנזי | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

בפאנל מיוחד שנערך היום (שלישי) במסגרת כנס סייברטק גלובל 2023, בתל אביב שבו נפגשה צמרת הסייבר העולמית, התייחסו שר החוץ לשעבר גבי אשכנזי וראש ה–CIA לשעבר הגנרל דייוויד פטראוס לשינויים הגיאופוליטיים.

בפתח נאומו טען שר החוץ לשעבר גבי אשכנזי: "אנחנו נמצאים במצב מאתגר מאוד אחרי הבחירות, מה שצריך לעשות כרגע זה להרחיב את הסכמי אברהם. אם ראש הממשלה רוצה שסעודיה תצטרף להסכמי אברהם, הוא יצטרך לבחור בין בן גביר ל–MBS, מוחמד בן סלמאן – ראש ממשלת סעודיה ויורש העצר הסעודי".

עוד מבחזית החדשות

ראש ה-CIA לשעבר הגנרל דיוויד פטראוס טען לשלושה שינויים דרמטיים בזירה הגיאופוליטית: "העולם נמצא במרוץ חימוש של כל דבר, ובמיוחד בגזרת הסייבר והעולמות הווירטואליים. המאמץ להדק את האבטחה בכל הזירות שנגזר ממרוץ החימוש. רובוטיזציה של כל דבר, שמתאפשרת בזכות בינה מלאכותית ולמידת מכונה, ובה האדם המתכנן את האלגוריתם יחליף את האדם שמפעיל את הטכנולוגיה מרחוק. המגמות האלה הולכות לשנות לגמרי את צורת הלחימה שאנחנו מכירים".

עוד אמר פטראוס כי: "מה שאנחנו רואים כרגע באוקראינה הוא לא עתיד הלחימה, אלא המלחמה הקרה שהפכה לחמה עם כמה אלמנטים ממלחמת העתיד, כטב"מים, חימוש מדויק, ושימוש מתוחכם במודיעין גלוי, המדיה החברתית והסמארטפונים". עוד הוסיף פטראוס כי "עדיין לא מדובר במעבר מהעולם שבו אנחנו נמצאים, שבו פלטפורמות יקרות גדולות ומאוישות יהפכו לממוחשבות ומופעלות ע"י אלגוריתם". ראש ה-CIA לשעבר הסביר כיצד הסייבר שינה את אופי המלחמה באוקראינה: "רוסיה לא העריכה את ההתפתחויות שחלו באוקראינה בשנת 2014. מדינות רבות כולל ארצות הברית וחברות גדולות כמו מיקרוסופט, עזרו לאוקראינה עם מערך הסייבר ומנעו מרוסיה להוריד את רשת החשמל ולנתק אותה מהאינטרנט".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים