שיתוף
תגובות
חדשות » שר החוץ לעיתון סעודי: "נתניהו ובן סלמאן יעשו היסטוריה"
ישראל - סעודיה
בראיון שהעניק אלי כהן לעיתון הסעודי "אילאף" הוא ציין כי "העניין הפלסטיני לא יהיה מכשול לשלום עם סעודיה" | לגבי ביקור עתידי של שר חוץ סעודי : "יהיה כיום חג"
אלי כהן שר החוץ | צילום: פישל רוזנפלד

שר החוץ אלי כהן התראיין לעיתונאי מג'די חלבי עבור העיתון הסעודי "אילאף", והתייחס לשלל נושאים ובין היתר לנושא נרמול היחסים בין ישראל לסעודיה, לסוגייה הפלסטינית, ללבנון ולאיראן.

לדברי כהן : "ראש הממשלה נתניהו ובן סלמאן יעשו היסטוריה". עוד הוסיף כהן כי: "העניין הפלסטיני לא יהיה מכשול לשלום בפני סעודיה", אך ציין כי "הממשלה הנוכחית תעשה צעדים לשיפור הכלכלה הפלסטינית", כשברקע דיבורים על צעדים כלפי הפלסטינים שסעודיה עשויה לדרוש מישראל, כאחד התנאים להתקרבות בין שתי המדינות. לדברי כהן, ביקור של שר החוץ הסעודי בישראל יהיה כיום חג, ממשלות נתניהו הביאו שלושה הסכמי שלום".

עוד מבחזית החדשות

לשאלת המראיין איך הוא רואה את מאמצי ארה"ב בנושא, וכהן השיב: "אני מאמין שיש הזדמנות היסטורית לתהליך שלום שישנה את פני המזרח התיכון והעולם כולו. שלום זה יקרב וישנה את היחסים בין העולם האסלאמי והיהודי. אני מאמין ששתי המדינות מסוגלות לעשות היסטוריה. יש אינטרס של ארה"ב, ערב הסעודית וישראל להציג הסכם שלום. עבור ארה"ב, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יקבל הישג לפני הבחירות. זה יחזק את הכלכלה המקומית של ארה"ב, ובכך ישפיע על הכלכלה העולמית. השגת שלום תתרום גם לחיזוק ביטחונה של סעודיה, וההנהגה הסעודית תוכל להשיג הישג היסטורי שישפר את הכלכלה הסעודית ויביא לשיתוף פעולה טכנולוגי מועיל. אין ספק שישראל תשיג יתרונות גבוהים בהגברת היציבות, שיעניקו לה פוטנציאל כלכלי רב.

עוד הזכיר השר כהן, כי ארבעה מתוך חמשת הסכמי השלום עליהם חתמה ישראל נעשו על ידי הליכוד. וממשלות נתניהו הביאו שלושה הסכמי שלום, בניגוד לממשלה הקודמת. שר החוץ גם הזכיר כי יאיר לפיד לא הגיע לכנסת כדי לתמוך בהסכם השלום עם איחוד האמירויות.

"הנושא הפלסטיני לא יהווה מכשול לשלום. הוכחנו זאת גם בהסכמי אברהם. לכולנו יש אינטרס לשפר את החיים בתחומי הרשות הפלסטינית, שיפור רמת החיים של הפלסטינים מבחינה כלכלית הוא אינטרס משותף לכולנו. ואל תשכחו שנתניהו השיג את הסכמי השלום לאור הוויכוח בסוגיה הפלסטינית. אני חושב שהדבר העיקרי שיש לסעודים בראש הוא הגנה מפני האיום האיראני. הדבר החשוב ביותר הוא שיש אינטרס משותף אמריקאי, סעודי וישראלי לא לתת לאיראן דריסת רגל בשטחי הרשות הפלסטיני".

עוד מבחזית החדשות

לגבי לבנון אמר שר החוץ כי "נסראללה חלש, ונושא האוהלים הוא פרובוקציה שלו. נסראללה מתחבא בבונקר כמו עכבר. ישראל יכולה להחזיר את לבנון לתקופת האבן".

ביחס לאיראן אמר כהן כי: "איראן היא כמו סרטן. כל מדינה שיצרה איתה יחסים נפגעה בסופו של דבר. ראינו את זה עם חיזבאללה בלבנון והחות'ים בתימן. אנו רואים זאת בסוריה, כמו גם בעיראק, ובכל מדינות אפריקה שבהן היא התערבה. איראן היא המממנת מספר אחת של טרור בעולם כיום. אבל אני רואה שכל העם היהודי ורוב העם המוסלמי רוצים לחיות ביחד בבטחה ובשלום, על בסיס כבוד הדדי לחופש הפולחן והדת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים