שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » שר החוץ באיגרת מחאה לירדן: לא יתכן כי תמנעו מיהודים חרדים להיכנס לממלכה
אנטישמיות בירדן
שוטרים במעברי הגבול לממלכה דרשו לא אחת מיהודים חרדים לגזוז את פאותיהם | הטענה הרשמית היא כי הדבר נועד להגן על הישראלים | שר החוץ: "לא מתקבל על הדעת"
מעבר עקבה | צילום: NYC2TLV - wikipedia

שר החוץ אלי כהן שיגר בשבוע שעבר איגרת מחאה רשמית לשגירות ירדן בתל אביב, בשל הפגיעה המתמשכת בתיירים ישראלים דתיים וחרדיים המבקשים להיכנס לממלכה.

המכתב מגיע בעקבות תקרית חמורה במיוחד שהתרחשה לפני שבועיים במעבר הגבול יצחק רבין, כאשר כ-150 יהודים חרדים נכלאו בצד הירדני של מעבר רבין למשך 48 שעות. על פי עדויותיהם, השוטרים הירדנים דרשו מהם לגזוז את פאותיהם. הנימוק הרשמי של הירדנים להתנהלות זו הוא, שהסתרת הסממנים היהודיים נועדה לשמור על ביטחונם של הישראלים.

עוד מבחזית החדשות

בישראל שוללים מכל וכל את ה"תירוץ" הירדני, ובעקבות התקרית שיגר שר החוץ מכתב לשגרירות ירדן בתל אביב, ובו הביע מחאה רשמית על ההתנהלות הירדנית. כהן ציין כי אין זו פעם ראשונה שמוטלות הגבלות על הכנסת סממנים דתיים־יהודיים לירדן.

לא מדובר בחידוש, שכן שוטרי הגבול הירדנים מערימים קשיים במשך שנים על יהודים שומרי תורה ומצוות. בין היתר, הם לא מאפשרים להיכנס עם כיפות, ספרי קודש, טליתות ותפילין, והם דם אוסרים הכנסת אוכל כשר. כהן כתבר באיגרת כי ישראל מעריכה את הרצון הירדני לשמור על ביטחון הנכנסים, אולם לא ייתכן שבשל כך יימנע מיהודים להיכנס לירדן או להכניס אליה אביזרים יהודיים. הוא קרא לירדנים לחדול ממדיניות זו והציע לקיים הידברות בין המדינות לפתרון הבעיה.

לדברי כהן, "לא מתקבל על הדעת כי ישראלים יופלו במעבר הגבול לירדן, וכניסתם תימנע רק בשל היותם יהודים דתיים. יחסי השלום בין ישראל לירדן חשובים עבור שתי המדינית. אנחנו נפעל מול שגרירות ירדן בישראל ומול השלטונות הירדניים כדי למצוא פתרון לאלפי ישראלים המעוניינים לבקר בירדן, שכניסתם נמנעת רק בשל העובדה שהם נושאים עימם תפילין, טליתות וספרי קודש. אנחנו עושים מאמצים דיפלומטיים רבים כדי לפתור את סוגיית המעבר לירדן עם אביזרי תפילה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים