שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » שר ההגנה הרוסי ביקר בחזית לראשונה מאז המרד
תיעוד
לראשונה מאז המרד ביקר שר ההגנה הרוסי שויגו בחזית הלחימה | בעולם דיווחו כי צפויים שינויים בצמרת המשטר הרוסי אך אף אחד מהצדדים לא אישר את הדברים
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושר ההגנה סרגיי שויגו | צילום: פייסבוק

אחרי שפריגוז'ין נסוג מהמרד שבו פתח נגד שלטונות רוסיה, והורה ללוחמיו לסגת כשהיו במרחק 200 קילומטרים בלבד ממוסקבה, מנסים להבין בעולם מה יהיו ההשלכות לקריאת התיגר שלו על הקרמלין. מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן אמר אמש (ראשון) בריאיון ל-CBS כי המרד של פריגוז'ין חשף "סדקים של ממש" בדרגים הגבוהים ביותר של ממשל פוטין, וכי יש לראות בו קריאת תיגר על סמכות הנשיא הרוסי עצמו. לדברי בלינקן "אני לא חושב שראינו את המהלך האחרון".

שר ההגנה הרוסי בחזית | צילום: פייסבוק

שויגו תועד בהופעה ראשונה מאז המרד של אנשי קבוצת וגנר והעומד בראשה יבגני פריגו'זין – במפקדת הלחימה של הצבא הרוסי • בין פריגוז'ין ושויגו התגלעה מתיחות עזה בחודשים האחרונים ובמיליציה הצבאית האשימו את שר ההגנה הרוסי ב"הפקרת" לוחמיו בשדה הקרב.

עוד מבחזית החדשות

כלי תקשורת ברוסיה דיווחו הבוקר (שני) כי שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו ביקר בחזית הלחימה לראשונה מאז המרד הצבאי בסוף השבוע. בסרטון שפורסם תועד שויגו משוחח עם חיילים במפקדה צבאית ומשתתף בדיונים. זאת לאחר שראש קבוצת כוח וגנר קרא להדיחו.

לאורך חודשי המלחמה הארוכים התגלעה מתיחות עזה בין יבגני פריגוז'ין וקבוצת וגנר לבין משרד ההגנה הרוסי בראשות השר סרגיי שויגו. בין היתר האשים פריגוז'ין את שויגו ומפקד הצבא גרסימוב בהפקרת לוחמיו בשדה הקרב, מניעת כמות מספקת של תחמושת, ויחס מפלה לעומת כוחות הצבא הרוסי.

בעקבות ההסכם בין פריגוזי'ין והקרמלין, שבלמה את המרד הצבאי, דיווחו בעולם כי צפויים שינויים במשרד ההגנה של רוסיה, על פי דרישתו של פריגוז'ין. למרות זאת דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב הבהיר כי הצדדים לא דנו באפשרות להחלפתו של שויגו, מכיוון שהיחיד שבסמכותו לעשות זאת הוא פוטין ורק הוא בלבד יכול לקבל את ההחלטה על כך.

אחרי המרד עתידו של כוח וגנר לוטה בערפל, בבית התחתון של הפרלמנט הרוסי מקדמים חוק להסדרת מעמדו של כוח וגנר שהפך לאחת ההצלחות של פוטין.

עוד מבחזית החדשות

פריגוז'ין עצמו לא אישר את פרטי העסקה שהביאה לבלימת המרד הצבאי ולפיה הוא הסכים לנסוע לבלארוס. ב-CNN דיווחו כי על פי גורמים במדינה, לא ידוע מה יהיה מעמדו של פריגוז'ין, עוד התקשו לאשר אם מפקד קבוצת שכירי החרב כבר הגיע לאזור.

דיפלומטים ופרשנים בכירים בעולם טענו אתמול, כי על אף שפוטין צלח את הסכנה לפי שעה, אין ספק שעצם המרד פגע בתדמיתו כמנהיג בלתי מנוצח, תדמית שנפגעה כבר בצל הכישלון הרוסי המהדהד במלחמה באוקראינה.

שר החוץ האיטלקי אנטוניו טיאני אמר אתמול כי "המיתוס על אחדות ברוסיה של פוטין נגמר". לטענתו הנשיא הרוסי עצמו יצר את התנאים למרד, בכך שאפשר לפריגוז'ין לבנות לעצמו צבא פרטי עוצמתי כל כך. "ההסלמה הפנימית מפלגת את הצבא הרוסי. זו התוצאה הבלתי נמנעת כשאתה תומך כלכלית בלגיון של שכירי חרב. דבר אחד בטוח, החזית הרוסית חלשה יותר היום מכפי שהייתה אתמול. אני מקווה שעכשיו זה יקרב את השלום".

ראש ממשלת רוסיה לשעבר מיכאיל קסיאנוב, שכיהן תחת פוטין בשנים 2004-2000 אך הפך להיות אחד ממבקריו החריפים ביותר, אמר אתמול ל-BBC כי אירועי סוף השבוע הם "תחילת הסוף של פוטין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים