שיתוף
תגובות
בריאות » שר הבריאות דרעי: סל התרופות הקרוב יוגדל ב-100 מיליון שקל, "הקלה בנטל יוקר המחיה"
בטקס חילופי המנכ"ל במשרד הבריאות, אמר ח"כ משה ארבל כי תקציב הסל יגדל משמעותית ויעמוד על 650 מיליון שקלים | השר דרעי: לעבור מידית מרישיון, למרשמי קנביס רפואי
שר הבריאות אריה דרעי | צילום: David Cohen 156, שאטרסטוק

בטקס חילופי המנכ"לים במשרד הבריאות שהתקיים ביום חמישי, בירך סגן שר הבריאות, ח"כ משה ארבל, המנכ"ל משה בר סימן טוב, ששב לתפקידו ואיחל לו הצלחה בתפקיד. הוא גם הודה למנכ"ל היוצא, פרופ' נחמן אש.

בנאומו בטקס, אמר סגן השר, כי שר הבריאות אריה דרעי, הגיע להסכמות עם שר האוצר על הגדלת סל התרופות הקרוב לשנת 2023 ב-100 מיליון שקלים נוספים. לדבריו השר דרעי סיכם עם שר האוצר שהפעימה הראשונה של הגדלת הסל תתחיל כבר במהלך שנת 2023 ולכן הוא הנחה את ועדת הסל, שהגיעה כעת לשלבי התיעדוף הסופיים, לתעדף תרופות וטכנולוגיות ב-100 מיליון שקלים נוספים שייכנסו לתוקף באמצע השנה".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר ארבל כי "יחד עם התוספת יעמוד הסל על בסיס של 650 מיליון שקלים. השר דרעי מאמין שהוועדה תמצא את הדרך לעשות בתוספת התקציב שימוש שישים דגש גם על הצלת חיים, גם על שיפור איכות החיים וגם על הקלת נטל יוקר המחיה על האזרחים".

בנוסף, חשף ארבל כי "אחת ההחלטות הראשונות שקיבל דרעי הייתה לעבור למרשמים במקום רישיונות בקנביס לשורה ארוכה של התוויות. למעשה, בשלב הראשון, כל ההתוויות הרפואיות שמקורן במחלה מאובחנת ומוגדרת, החל באונקולוגיה וכלה באפילפסיה, יעברו בחודשים הקרובים למרשמים. בהמשך ובהתאם לתוצאות, נרחיב את המעבר למרשמים להתוויות נוספות.

"מדובר בצעד שישפיע על עשרות אלפי אנשים ומסמל את החשיבות של מתן מענה כולל במקום אחד, המערכת מבוססת על קופות החולים כמנהלות הטיפול, ואם אנחנו מאמינים שהקנביס הוא אמצעי טיפולי, אנחנו צריכים לשלב אותו במקום בו ניתנת הרפואה". לדברי ארבל "התקנות בעניין יפורסמו בימים הקרובים".

פרופ' נחמן אש המנכ"ל היוצא אמר בטקס כי "יש לעמוד על המשמר נגד כל נגיסה בערך השוויון. מערכת הבריאות משלבת את כל המגזרים, שעומדים כתף אל כתף לטפל בתושבי המדינה ללא הבדל דת גזע מין או נטייה מינית. אסור בתכלית האיסור שמשהו מזה ישתנה. המדרון חלקלק וצעד אחד בכיוון הלא נכון עשוי לדרדר אותנו כלפי מטה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים