שיתוף
תגובות
חדשות » שר הביטחון: כל האמצעים כשרים למנוע איראן גרעינית
"נעשה כל שיידרש"
שר הביטחון גנץ מתייחס לדיווחים כי איראן מתכוונת לחתום על הסכם הגרעין עם המעצמות בשבועות הקרובים ומשגר מסר לאיראנים: לא נרפה עד שנדע שלאיראן אין נשק גרעיני
בני גנץ | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ נשא היום דברים בסיום קורס חובלים של חייל הים, והתייחס להסכם הגרעין עם איראן שעל פי דיווחים בארה"ב, צפוי להחתם כבר בשבועות הקרובים. כמו כן, התייחס שר הביטחון לנעשה באוקראינה.

גנץ אמר בנאומו: "ישראל חייבת שיהיו לה את היכולות להגן על עצמה בכוחות עצמה. בשבועות הקרובים, אולי אפילו בימים הקרובים, עשוי להיחתם הסכם גרעין בין המעצמות לבין איראן".

"בין אם זה יקרה או לאו – ישראל תמשיך לעשות כל מה שיידרש על מנת למנוע מאיראן להפוך לאיום קיומי ולהחזיק ביכולת גרעינית. נמשיך בפעילות מדינית משום שאיראן היא קודם כל בעיה עולמית ואזורית, ונמשיך לבנות את כוחנו הצבאי. כל האמצעים כשרים"".

גנץ הוסיף ואמר: "גם אם ייחתם הסכם, לא נפסיק לעולם לפעול בערוץ המדיני במטרה לדאוג להידוק הפיקוח על איראן, ולפעולות ממשיות וכואבות כנגד כל הפרה והתקדמות בפיתוח הגרעין. בשבוע הבא תתכנס מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית – שם יחשפו שוב ההפרות של איראן".

עוד אמר שר הביטחון כי אנחנו והעולם כולו, לא נסיר את מבטנו. גם אם ייחתם הסכם – לא נרפה מלוודא שאיראן לא חוזרת להעשרה ופיתוח גרעין צבאי – לא ב-2026, לא ב-2031. לעולם לא."

בנושא המלחמה באוקראינה אמר שר הביטחון: "אנו רואים את הלחימה הקשה והכואבת באוקראינה, ואיננו עומדים מנגד. אנו שולחים סיוע הומניטארי, מסייעים בפינוי אזרחינו, ובקליטת עולים ופליטים, ונכונים להרחיב את הסיוע בדרכים שיתרמו להפסקת הלחימה והצלת חיי אדם. ישראל שותפה ותמשיך להיות שותפה למאמץ של הקהילה הבינלאומית להשבת הסדר על כנו."

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים