שיתוף
תגובות
חדשות » שר הביטחון: יעדי המבצע הושגו במלואם
מבצע בית וגן
בתום 48 שעות של פעילות מבצעית בג'נין הסתיים מבצע "בית וגן" עם הישגים משמעותיים | שר הביטחון: "כל מחבל שיחזור למחנה הפליטים שבג'נין לא יזהה אותו"
אמל"ח שנתפס בג'נין | צילום: דובר צה"ל

אחרי יומיים של פעילות מבצעית יצאו כוחות צה"ל ממחנה הפליטים בג'נין ומבצע "בית וגן" הסתיים. הפלסטינים מדווחים על נזק רב וזועמים על הרשות הפלסטינית.

שר הביטחון סיכם את המבצע ואמר: "ב-48 השעות האחרונות פגענו משמעותית בתשתיות ייצור הטרור, והפלנו את מפעל ייצור הטרור שהוקם בג'נין" עוד אמר "צריך להבין שמדובר בעשרות רבות של אתרים, בהם בתי מלאכה לייצור מטענים, סליקים, מעבדות ואמצעי אבטחה ששמרו על הכניסות למחנה". לדברי גלנט "יעדי המבצע הושגו במלואם".

עוד מבחזית החדשות

במערכת הביטחון מבינים כי הכמות הגדולה של המעורבים בהכנות למבצע הייתה חשובה להצלחתו, אך עם זאת, פגעה בסופו של דבר באלמנט ההפתעה. שר הביטחון הדגיש כי "ההפתעה הושגה לבסוף בזכות תקיפה אווירית על החמ"ל שלהם. כוחות גדולים עם איכויות גבוהות באו מכיוונים שונים בו זמנית, עם ליווי אווירי של פלטפורמות לא מאוישות שאפשרו פגיעה ומעקב".

בהמשך רמז שר הביטחון למטרות המחבלים בג'נין וטען כי "למרות כל הדיבורים בטיקטוק, ברגע האמת המחבלים בחרו להסתתר או לברוח. היומיים האחרונים מוכיחים שלא מדובר באיזשהו צבא או מליציות של מתאבדים, אלא על מחבלים שנלחמים בעבור כסף או בשביל להראות לחברים ולסביבה שהם גיבורים. רובם עזבו את מקום מושבם, ואלה שנשארו הסתתרו בבתי חולים ובסביבה של ילדים והתגוננו על ידי אוכלוסייה אזרחית".

במערכת הביטחון מדווחים כי ב-48 השעות האחרונות איתרו והחרימו הכוחות אלפי אמצעי לחימה במרחב ג'נין, ובהם מטענים, סוגי תחמושת שונים, כלי נשק ומעבדות נפץ. כמו כן, נחקרו יותר מ-300 חשודים ונעצרו וכ-30.

עוד אמר שר הביטחון: "כמי שמכיר שנים גם את גזרת ג'נין וגם את גזרת עזה, אני יכול לראות עדויות לחקיינות של אמצעים שמקורם בעזה. חמ"לים, מטעני נפץ, הטמנות של מוקשים פרימיטיביים ורבי-עוצמה. אלה דברים שפגשנו לפני 20 שנה בעזה. כל מחבל שיחזור למחנה הפליטים שבג'נין לא יזהה אותו, מבחינתו זה כבר לא מקום מוגן. תחושת הרדיפה תלווה אותם".

בנוסף טען שר הביטחון: "זה לא סוף פסוק. איפה שפעלנו בעוצמה, נפעל אחרי זה בכל עוצמה שתידרש". בהמשך התייחס גם לשינוי התפיסתי שמתחולל לדבריו במשרד הביטחון. "אם אני מחבר את הפעולה הזו לפעולה נגד הג'יהאד בעזה לפני חודשיים – יש ביניהן קו מקשר. הנחיות שנתתי ביום הראשון בתפקידי כנגד הטרור. לא צריך לחכות שהם יעשו, אנחנו נגיב, הם יעשו ואנחנו נגיב. אנחנו נוקטים בקו התקפי ויוזם".

עוד מבחזית החדשות

שר הביטחון שיבח את הרמטכ"ל ואת מפכ"ל המשטרה ואמר כי "הם מגלים מנהיגות, יצירתיות, חכמה ואומץ לב גם בביצוע וגם בקבלת ההחלטות" והוסיף "בזכות מה שעשינו עכשיו יתאפשר לנו להגיע גם לחוליות הבאות שיהיו הרבה יותר חשופות עכשיו. אני גם לא פוסל אפשרות שכאלה שבעבר לחמו, יסגירו את עצמם למנגנונים הפלסטינים כפי שקרה בשכם בעבר".

בסיום דבריו התייחס שר הביטחון למותו של לוחם אגוז, רב-סמל דוד יהודה יצחק ז"ל עם סיום המבצע ואמר: "תקרית קשה". "צה"ל בוחן את הדברים. נלמד בדיוק מה, איך ואיפה זה קרה. אני רוצה פעם נוספת להביע צער עמוק על נפילתו של רב-סמל דוד יהודה יצחק ולשלוח תנחומים חמים וכנים למשפחתו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים