שיתוף
תגובות
חדשות » שר הביטחון הכריע: הרצי הלוי הוא הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל
מינוי הרמטכ"ל
שר הביטחון, בני גנץ, החליט היום (ראשון) לבחור בסגן הרמטכ"ל המכהן, אלוף הרצי הלוי, למועמדו לתפקיד הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל. בתום הליך בחירה סדור שהתקיים
שר הביטחון גנץ עם האלוף הרצי הלוי | צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון גנץ הודיע על החלטתו לראש הממשלה, יאיר לפיד ולרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי.
שר הביטחון בחר באלוף הלוי בתום הליך סדור, שכלל התייעצות עם בכירים רבים, בהם ראשי ממשלה לשעבר כולל ראש הממשלה המכהן, שרי ביטחון ורמטכ"לים בעבר ובהם גם הרמטכ"ל המכהן. יצוין, כי לשר הביטחון היכרות משמעותית לאורך עשרות שנים עם שני המועמדים הסופיים לתפקיד במגוון תפקידים.

שר הביטחון גנץ, הגיע להחלטה כי האלוף הלוי, הינו הקצין המתאים ביותר מבחינת הניסיון המבצעי העשיר שיש לו במגוון זירות פעולה, וכן מבחינת יכולותיו הפיקודיות וגישתו לסוגיות צבאיות שונות, אותן הוכיח לאורך שנות שירותו בשטח ובמטה.

ההכרעה על המינוי מגיעה לאחר תקופה ארוכה של דיונים. הלוי, שהיה המועמד המוביל לתפקיד לאורך כל הדרך, משמש סגן הרמטכ"ל כיום. הוא גבר על אלוף אייל זמיר, לשעבר סגן הרמטכ"ל. זמיר בירך את הלוי ואיחל לו הצלחה, מועמד נוסף שהיה על הפרק בשלב מוקדם יותר של ההליך הוא אלוף יואל סטריק, לשעבר מפקד זרוע היבשה ומפקד פיקוד הצפון.

הלוי (54), נשוי ואב לארבעה המתגורר בכפר האורנים, התגייס בשנת 1985. מאז הוא מילא שורה ארוכה של תפקידים: ראש אמ"ן, מפקד פיקוד הדרום, מפקד אוגדה 91, מפקד חטיבת הצנחנים, מפקד חטיבת מנשה ומפקד סיירת מטכ"ל.

שר הביטחון שוחח גם עם המועמד הנוסף לתפקיד הרמטכ"ל האלוף אייל זמיר. גנץ אמר לזמיר, כי הוא רואה בו כמועמד מצויין, ראוי ואיכותי לתפקיד הרמטכ"ל וכן לתפקידים בכירים נוספים במערכת הביטחון, והודה לו על אופן ההתמודדות המכבד ועל תרומתו הגדולה לביטחון ישראל בעשרות שנות שירותו עד כה. גנץ ציין בפניו, כי הוא בטוח שימשיך לתרום למדינת ישראל.

 יו״ר האופוזיציה, בנימין נתניהו אמר, ״אני מברך את הרמטכ״ל החדש, האלוף הרצי הלוי, ומאחל לו הצלחה רבה בתפקידו״

ראש הממשלה יאיר לפיד בירך על מינוי הרמטכ"ל: "הבחירה בהלוי היא ראויה וטבעית. הרצי הוא קצין מצטיין ועתיר ניסיון וכישורים – אני בטוח שהוא יוביל את צה״ל להישגים רבים ומשמעותיים. זו הייתה בחירה בין שני מועמדים ראויים וטובים. מאחל לאלוף אייל זמיר הצלחה בהמשך, אין לי ספק שהוא ימשיך לתרום מניסיונו וכישוריו לביטחון ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים