שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שר הביטחון בהצהרה לתקשורת: "ישנה סכנה מידית לביטחון המדינה"
שר הביטחון הצהיר הערב כי יש לעצור את תהליך החקיקה והזהיר מתהליכי הסרבנות בצה"ל, | לטענתו הוא נתקל ב"עוצמות שטרם ראה" | בן גביר קרא לפטר את גלנט
שר הביטחון יואב גלנט | צילום: David Cohen 156

שר הביטחון יואב גלנט קרא הערב (מוצ"שת) לעצור את חקיקת הרפורמה במערכת המשפט. בהצהרה פומבית ראשונה הביע גלנט התנגדות להמשך החקיקה ואמר כי "צריך שינוי במערכת המשפט, מארג היחסים בין הרשויות דורש תיקון, ועם זאת, שינויים משמעותיים ולאומיים עושים בהדברות ובשיח".

הוא קרא להידברות בין המחנות והזהיר מהסרבנות לשירת במילואים. "אמרתי זאת בשיחות סגורות בשבועות האחרונים, בעת הזו חייבים לעצור את התהליך כדי לשבת ולדבר. עכשיו אני אומר זאת בקולי, למען ביטחון ישראל, צריך לעצור בעת הזו את תהליך החקיקה, לאפשר לעם ישראל לחגוג את חג הפסח, יום העצמאות ולהתאבל יחד ביום הזיכרון. לעצור מיד את ההפגנות ולעצור כל גינונים של סרבנות. למען ביטחוננו זו חובתנו".

עוד מבחזית החדשות

גלנט התייחס לאיומים הביטחוניים שבפניהם ניצבת ישראל, והדגיש את התקרבותה של איראן לפיתוח נשק גרעיני אותה כינה "סכנה מוחשית לביטחון המדינה". עוד אמר גלנט כי "לא אתן לכך יד. עלינו להניח בצד את השאלות מי התחיל ומי צודק ולהוביל תהליך שישמור על כוחו של צה"ל. אני מודאג, האירועים אינם פוסחים על צה"ל וזה קורה בעוצמה שלא נתקלתי בה מעולם, מקור כוחנו הולך ונשחק", אמר שר הביטחון.

הצהרתו של גלנט התקבלה בתגובות מעורבות מצד חברי הקואליציה. בעוד חברי הכנסת דוד ביטן, יולי אדלשטיין ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס תמכו בו, שר התקשורת שלמה קרעי וח"כ טלי גוטליב תקפו את דבריו.

חה"כ יולי אדלשטיין אמר בתגובהה: "מודה לחברי, שר הביטחון יואב גלנט שהצטרף לדרך אותה אני מוביל מזה שבועות. רוב העם רוצה ומבין את הצורך בשינויים במערכת המשפט, אך יש לעשות זאת בסבלנות, בהידברות ובשיח רחב כדי להגיע להסכמה רחבה. מדינת ישראל חזקה ותמשיך להיות חזקה – יחד".

גם חה"כ ביטן תמך בעמדה זו ואמר: "כפי שאמרתי כבר לפני מספר שבועות, צריך לעצור את החקיקה ולהיכנס להידברות מיידית ולהגעה להסכמות רחבות. מחזק את דבריו של חברי שר הבטחון",

לעומת זאת, שר התקשורת קרעי כתב כי "מדינת ישראל נמצאת בצומת היסטורי בין דמוקרטיה לדיקטטורה ושר הבטחון שלה בוחר בדיקטטורה ונותן רוח גבית לסרבנות ולהפיכה צבאית. לא מבטלים את הכרעת העם בשביל ליטוף מהתקשורת והאליטה".

עוד מבחזית החדשות

חה"כ איתמר בן גביר קרא לפטר את שר הביטחון ואמר: "נכנס למשרד הביטחון בקולות של הימין אבל נכנע ללחץ של אלה שאיימו בסרבנות ומנסה לשים מעצור לרפורמה החשובה", אמר בן גביר. "הוא גם מנהל בפועל מדיניות "הכלה" וחוסר תגובה בעזה וביו"ש וגם במדיניות זאת הוא מפנה עורף לבוחרי הימין".

הצהרתו של גלנט מגיעה לאחר שתיכנן לשאת הצהרה בעלת מסר דומה כבר ביום חמישי. אלא שבמהלך הערב נפגש גלנט עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והציג בפניו את השפעת תהליכי החקיקה על צה"ל ועל מערכת הביטחון. נתניהו, שהתכונן לטוס באותו ערב לביקור מדיני בלונדון, ביקש מגלנט לדחות את נאומו.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. נכנע ללחץ של ציבור שמאלני משולם על ידי שונאי ישראל. עדיף שר ביטחון אחר !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים