שיתוף
תגובות
כללי » שר הביטחון באו"ם: "לא נאפשר לחיזבאללה לפגוע באזרחי ישראל"
יממה אחרי הנאום של נסראללה, שבו איים שאם ישראל תבצע חיסולים על אדמת לבנון תהיה תגובה קשה, שר הביטחון גלנט הזהיר באו"ם: פוטנציאל ההסלמה גובר
שר הביטחון יואב גלנט | צילום: לע"מ

שר הביטחון יואב גלנט נפגש שלשום (שני) בניו יורק עם מזכ"ל האו"ם אנתוניו גוטרש, במה שמסתמן כביקורו החשוב ביותר בנסיעה לארה"ב, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לו שלא להיפגש עם מקביליו האמריקאים. בישראל נושאים עיניים לגוטרש, ומאמינים שהוא הכתובת להרגעת הרוחות בגבול לבנון ולריסון הפרובוקציות של חיזבאללה.

על רקע חילופי האיומים בין נסראללה לישראל, הזהיר שר הביטחון בפגישתו באו"ם מהתלקחות בצפון. "אנחנו לא נאפשר לחיזבאללה לפגוע באזרחי ישראל, לא נאפשר להם להפר את הריבונות ונמצא את הדרך ואת העיתוי על מנת לעשות את כל הפעולות הנדרשות על מנת לשמור על ביטחוננו". אמר גלנט

עוד מבחזית החדשות

נסראללה הזהיר אתמול שכל חיסול, בין אם מדובר בלבנוני, פלסטיני או איראני על אדמת לבנון "יגרור תגובה עוצמתית". זאת, בעקבות החשש בחיזבאללה מחיסולו של בכיר החמאס סאלח עארורי שדוחף לפיגועים ביהודה ושומרון ויושב בביירות.

במערכת הביטחון מעריכים שאיראן לא מדרבנת את חיזבאללה לצאת למלחמה, אלא שהיא שומרת את ארגון הטרור כתעודת ביטוח למקרה שבו יתקפו ארצות הברית וישראל את מתקני הגרעין של איראן.

על רקע התגברות האיומים בזירות השונות, יקיימו ישראל וארה"ב שורה של תרגילים צבאיים משותפים בחודשים הקרובים, כשבאחד מהם ידמו תקיפה משולבת של מתקני גרעין באיראן. לצד זאת, הצבאות יקיימו תרגיל שידמה התגוננות מפני ירי טילים רב זירתי. לצורך כך, הכוחות האמריקאיים יגיעו לישראל עם כמות גדולה יותר של סוללות פטריוט מאשר הביאו בעבר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים