שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שר הביטחון: אין לנו את הפריבילגיה להגיד אילו משימות ניקח
שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי וקצין המילואים הראשי תת-אלוף בני בן ארי, השתתפו הערב בשיח עם מפקדים ולוחמים בשירות מילואים
פגישת שר הביטחון עם המפקדים | צילום: דוברות משרד הביטחון

על רקע קריאת טייסי המילואים לסרבנות, נועדו הערב שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי וקצין המילואים הראשי תת-אלוף בני בן ארי, לשיח עם מפקדים ולוחמים בשירות מילואים. בפגישה, שהתקיימה בלשכת שר הביטחון בקריה, השתתפו מפקדים ולוחמים בשירות מילואים מזרועות הים, המודיעין, האוויר והיבשה.

בתום הפגישה אמר שר הביטחון יואב גלנט: ״היה לי חשוב לשמוע אתכם, אני נציג צה״ל בממשלה, ונציג הממשלה בצה״ל. המציאות העומדת בפנינו מורכבת, אין לנו את הפריבילגיה להגיד כי יש משימות שלא ניקח בשל אידיאולוגיה כזאת או אחרת, משמעות הדבר מרחיקת לכת".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר גלנט: "המילה סרבנות צריכה להישאר מחוץ לשיח. הסרבנות מכרסמת ביסוד הבסיסי ביותר של קיום המדינה, הביטחון, ואת זה אנחנו לא יכולים לאפשר. האיומים בסרבנות הם משחק באש, אנחנו צריכים להשאיר את צה״ל מעל לכל ויכוח, מחאה נגד הממשלה לא מתירה פעולה נגד המדינה".

על רקע דבריו של השר קרעי אמש אמר גלנט: "אני מתכוון להגן על כל אנשי המילואים, גם על מי שחושב הפוך ממני. למי שמשתלח בחיילי צה״ל, מימין ומשמאל, אין מקום במערכת הציבורית. אני מוקיר, מעריך ומגבה את חיילי המילואים. ללא קשר לעמדתם הפוליטית".

עוד מבחזית החדשות

אמש תקף השר קרעי בחריפות את סרבני המילואים: "ומרדכי לא יכרע ולא ישתחווה" ציטט את מגילת אסתר "יש זמנים שבהם צריך לעמוד איתן כנגד ההגמוניה והשליטים בעיני עצמם. לסרבנים המחוצפים, נאמר את מאמר מרדכי לאסתר: "רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר ואת ובית אביך תאבדו". בנוסף אמר קרעי, "עם ישראל יסתדר בלעדיכם, נוע תנוע הרפורמה. לעת כזו הגענו למלכות".

הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי אמר בתום הפגישה: ״דעו שכולנו מעריכים מאוד את משרתי המילואים. צה״ל לא יכול לפעול ללא משרתי המילואים ויש מסגרות שלמות שמבוססות על מערך המילואים. הסרבנות היא קו אדום. אנחנו לא יכולים לקבל סרבנות וגם לא דימוי של סרבנות. צה״ל היא המערכת החירומית של מדינת ישראל, כולנו יודעים כיצד מתייחסים למערכת חירום. לא נכון למתוח את זה ולהחליש, לא כל מה שייחלש היום נדע לחזק בעת הצורך״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים