שיתוף
תגובות
חדשות » שר האוצר: "יוקר המחיה הוא לא גזירת גורל"
הממשלה אישרה להקים ועדה ציבורית שתגבש צעדים למלחמה במונופולים וענקיות המזון והטואלטיקה כדי לפרק את הריכוזיות ולהגדיל את התחרות
שר האוצר בצלאל סמוטריץ'

הממשלה אישרה היום (ראשון) הצעת החלטה שאותה הגיש שר האוצר בצלאל סמוטריץ' במטרה להילחם במונופולים ובענקיות המזון והטואלטיקה כדי לפרק את הריכוזיות ולהגדיל את התחרות.

במסגרת ההחלטה שאושרה היום, תוקם ועדה ציבורית בראשות נציג ציבור שימונה על ידי שר האוצר ושר הכלכלה. הוועדה תידרש להמליץ בתוך שלושה חודשים על צעדים שיביאו לפירוק המונופולים וענקיות המזון שמהוות איום משמעותי על יוקר המחיה. במקביל, יוקם צוות בין משרדי בראשות מנכ"ל משרד האוצר ובו יהיו חברים מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשיה, הממונה על התקציבים באוצר והממונה על התחרות.

עוד מבחזית החדשות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר היום כי: "זה יהיה מאבק עיקש ולא פשוט, אבל אנחנו ננצח. יוקר המחיה הוא לא גזירת גורל ומגיע לאזרחי ישראל לקבל יותר ולשלם פחות. מיום כניסתי לתפקיד הגדרתי את המלחמה ביוקר המחיה כאחת מהמשימות המרכזיות הנדרשות לטיפול יסודי ומעמיק".

"את הטיפול במונופולים ובענקיות המזון התחלנו בחוק ההסדרים, בו הוצגה רפורמת הייבוא. הרפורמה אמנם הוסרה מחוק ההסדרים בשל הצורך לטייב את נוסח החוק, אך אנו ממשיכים לפעול לקידומה בכל הכח".

עוד אמר סמוטריץ' כי: "הוועדה הציבורית שהקמנו תרכז את הטיפול ברפורמה ותאפשר לנו להיכנס חזק מאד במונופולים, להביא לפירוקם ולייצר תחרות משמעותית בשוק הייבוא. בלתי מתקבל על הדעת שמספר חברות מצומצם יחזיקו בצורה כמעט בלעדית בשוק המזון הישראלי. המהלך הזה צפוי לשנות דרמטית את סל הקניות של כולנו במוצרי הטואלטיקה ובמזון. זו תהיה מלחמה קשה מול השחקנים החזקים ביותר אבל מול עיני עומדים אך ורק אזרחי ישראל ובמלחמה הזו בעזרת השם אנחנו ננצח".

בתוך כך, בצעד תקדימי, דרש היום משרד הכלכלה מ-15 חברות המזון הענקיות במשק, לחשוף את דוחותיהם הכספיים, לפרט את עלויות הייצור ולחשוף את נתוני הרווח שלהן תוך 21 יום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים