שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שר האוצר המיועד סמוטריץ': מתנגד להבטחת הבחירות של נתניהו, "יש חלופות נכונות יותר"
שוק חופשי
ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בראיון ב"פגוש את העיתונות" כי הוא מתנגד להקפאת מחירי החשמל, המים והארנונה | אני איש של שוק חופשי, אך אם נתניהו יתעקש – נבצע
יו"ר עוצמה יהודית בצלאל סמוטריץ' | צילום: דוד וייל

הערב (מוצאי שבת) התראיין יו"ר עוצמה יהודית בצלאל סמוטריץ' בתכנית "פגוש את העיתונות" לראשונה מאז הוכרז על מינויו הצפוי כשר האוצר, ואמר כי הוא לא נוטה להקפיא את המחירים של החשמל, המים והארנונה כפי הבטיח נתניהו לבוחרי הליכוד. לעומת זאת, התחייב סמוטריץ' "נקל בשורה של סוגיות ביוקר המחיה,כבר בתקציב הקרוב, לא נעלה מיסים בתקופה כזאת".

עוד הוסיף סמוטריץ "יש לי ערך גדול להבטחות של ראש הממשלה המיועד" ולכן הוא הבהיר כי יבדוק עם נתניהו איך אפשר לעמוד בהבטחה ולהקפיא את עליית המחירים "עמדותיי הכלכליות ידועות, אני איש של שוק חופשי ומאמין שאם הממשלה לא תתערב תהיה פה צמיחה. אם נתניהו יתעקש נבדוק איך אפשר לעשות את זה".

עוד מבחזית החדשות

סמוטריץ' גם התייחס לטענה כי אנשי הייטק שמהווים את מנוע הצמיחה העיקרי של כלכלת ישראל, עלולים לעזוב את הארץ בעקבות הממשלה המסתמנת. לדבריו "אני אומר לאנשי ההייטק, מדינת ישראל הולכת להיות עכשיו מרכז השקעות בינלאומי אדיר, דווקא בגלל המשבר העולמי", "מדינת ישראל היא סוג של אי מאוד יציב, אנחנו הולכים לקראת צונאמי של השקעות. אני ארסק את הבירוקרטיה, זו ההזדמנות הכי טובה שתהיה לכם. מה גם שאני לא עזבתי את ארץ אחרי שגירשו את משפחתי מגוש קטיף ומצפון השומרון".

שר האוצר לעתיד התייחס בראיון לפיצולי התיקים, העברת הסמכויות ממשרד אחד לשני ולחלוקת הכהונה במשרד האוצר. לטענתו "רוטציה היא לא דבר אופטימלי, אבל בפוליטיקה יש פער בין הרצוי למצוי". "בשנים האחרונות שרי האוצר לא כיהנו יותר זמן גם מבלי שהייתה רוטציה".

בפתיחת הריאיון ביקש סמוטריץ' להודות לשר לביטחון פנים, עומר בר לב על תרומתו במשך שנים רבות לביטחון המדינה. סמוטריץ' לחץ בלבביות את ידו של  בר לב, שהתראיין לפניו, למרבה פליאתם של המראיינים באולפן והכריז "עם ישראל כולו חייב לך תודה ענקית ענקית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים