שיתוף
תגובות
חדשות » שרת התחבורה מיכאלי: בוחנת הפעלת רכבת קלה בשבת בגוש דן
כבוד השבת
שרת התחבורה החליטה לבחון קידום של נושא התחבורה הציבורית בשבת רק בגוש דן | מיכאלי: לאזרחי ישראל מגיע שיסתיים המצור בסוף השבוע
הרכבת הקלה | צילום: איציק ברנדויין

שבת מה תהא עליה? שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי, שדואגת כביכול, לציבור משתמשי התחבורה הציבורית, מנסה לקדם את מטרותיה בזמן ממשלת המעבר לפני הבחירות והורתה היום (רביעי) ליו"ר חברת נת"ע עו"ד מיה ליקוורניק, לבצע ניתוח של ההשלכות התפעוליות והתקציביות של הפעלת הרכבת הקלה בגוש דן, בשבת קודש באופן קבוע מיד עם תחילת הפעלתו בחודש נובמבר.   

לדעת השרה מיכאלי, אי הפעלת הרכבת הקלה בשבת פוגעת בציבור שאין ברשותו רכב פרטי ואינו יכול לנוע ברחבי הארץ בשבת. בנוסף טוענת השר כי עשרות המיליארדים שמושקעים באמצעות נת"ע בתשתית התחבורתית, מחייבות פעילות מלאה 7 ימים בשבוע כדי לממש את הפוטנציאל. השרה סבורה כי הפעלת הרכבת הקלה בשבת יהווה פיתרון גם ליוקר המחיה הגואה במשק.

שרת התחבורה והבטיחות פרשה את משנתה ואמרה כי "לאזרחיות ואזרחי ישראל מגיע שיסתיים המצור בסוף השבוע. תמיד האמנתי שאסור להגביל את חופש התנועה של אזרחיות ואזרחי ישראל, לא ביום, לא בשעה ולא בשום כלי תחבורה, רכב פרטי או אוטובוס ציבורי. כיום יותר ויותר מהציבור הישראלי זקוק לתחבורה הציבורית במהלך סוף השבוע, רוצה אותה וגם רבות ורבים מאלה שלא ישתמשו בה, תומכים בה. מחובתנו לגרום לזה לקרות. לצמצם את הפער בין אלו המחזיקים ברכב הפרטי לאלו שאינם, לסייע בהורדת כלי רכב מהכביש ולעשות את השינוי שמדינת ישראל של שנת 2022 כל כך זקוקה לו. אני קוראת לרה"מ לא לבזבז את חלון ההזדמנויות ההיסטורי שנפתח לנו ולהצטרף אלי במהלך לשינוי פני התחבורה הציבורית בישראל".

עוד אמרה השרה כי "מההפעלה של הרכבת הקלה בשבת צפויה גם תועלת משקית רחבה יותר, הצפויה להביא להפחתת יוקר-המחיה של הציבור הנע בגוש-דן, לחיזוק תפקוד המשק, להפחתת הזיהום והשימוש ברכב הפרטי, ומעבר לכלי תחבורה חשמלי ונקי יותר".

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני הגיב, ״במקום לטפל בתאונות הדרכים, בפקקים ובתחבורה הבעייתית, מכיוון שמירב מיכאלי לא מצליחה לטפל בכל הבעיות הללו שגובים גם חיי אדם, היא מעדיפה לפגוע בערכים הקדושים ביותר של עם ישראל ועכשיו היא החליטה לדבר על חילולי שבת. כולנו מקווים שדיבורים אלו לא יבשילו למעשים והיא לא תהיה שרה בעוד זמן קצר״.

חה"כ שלמה קרעי פנה ליועצת המשפטית לממשלה: "אני קורא לך לעצור לאלתר את הצעד הברוטאלי, הלא חוקי, המושחת והאנטי יהודי, של השרה מרב מיכאלי. אין לגברת הזו שום מנדט ציבורי לרמוס את יסודות המדינה היהודית ואת קדושת השבת"

סיעת ש"ס הודיעה בתגובה להודעת השרה כי "שרת התחבורה מנסה לטשטש את הכישלון המחפיר של הקדנציה שלה בכל התחומים, באמצעות קמפיין בחירות ציני על חשבונה של השבת היקרה והצביון היהודי של המדינה. חרפה".

חה"כ בצלאל סמוטריץ' אמר, "שרת תחבורה כושלת, החליטה לרמוס את השבת במדינת ישראל ולפגוע בזהות היהודית של המדינה כחלק מקמפיין הבחירות שלה. הבחירות הקרובות הן על האם מדינת ישראל תישאר מדינה יהודית ודמוקרטית או חלילה תהפוך למדינת כל אזרחיה שמובלת על ידי השמאל הפרוגרסיבי יחד עם תומכי הטרור"

חה"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה "מציע למרב מיכאלי שתתחיל להתעסק בבעיות התחבורה הקשות של ישראל בימי חול, לפני שהיא מחפשת פרובוקציות בשבת. במקום לדאוג לבעיית הפקקים והתאונות, השרה מיכאלי מחפשת כותרות קלות, פעם עם עיסוק בטמפרטורה ברכבת, וכעת באמצעות חילול שבת ופגיעה בזהות היהודית של המדינה. אולי עדיף שתישאר במה שהיא טובה, בטיקטוק".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים