שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שערוריה: עובדי שגרירות ישראל בפריז, פעלו לשבש את ביקורו של סמוטריץ'
מ"מ השגריר לא נפגש עם סמוטריץ' במהלך ביקורו בפריז | לדברי בכירים בקהילה היהודית, עובדים בלשכה פעלו באופן אקטיבי כדי למנוע פגישות רשמיות עם שר האוצר
שר האוצר בצלאל סמוטריץ | צילום: לע״מ

יושב ראש ועדת החוקה חבר הכנסת שמחה רוטמן פנה הערב (שני) לשר החוץ אלי כהן בקריאה לבדוק חשד לביצוע עבירה של הפרת אמונים מצד עובדי שגרירות ישראל בצרפת בעקבות התנהלותם כלפי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' במהלך ביקורו האחרון בפריז.

בפנייתו כתב רוטמן "הערב התפרסמה ידיעה בחדשות 12, אשר חשפה כי ממלא מקום השגריר ועובדים בשגרירות בצרפת פעלו באופן אקטיבי נגד שר האוצר בצלאל סמוטריץ' במסגרת ביקורו במדינה. על פי הדיווח, מ"מ השגריר ועובדים נוספים יצרו קשר עם גורמים בקהילה היהודית במדינה ופעלו למניעת מפגשים בינם לבין שר האוצר".

עוד מבחזית החדשות

עוד כתב רוטמן: "כידוע תפקידן של שגרירויות ישראל בעולם לפעול באופן מקצועי, ממלכתי וא-פוליטי. ההתנהלות העולה מהדיווח האמור חמורה מאין כמותה, וחותרת תחת עצם ההצדקה לפעילות השגרירות ושירות החוץ כולו. אין להסכים עם מצב חסר תקדים שבו עובדי השגרירות פועלים באופן פוליטי מובהק תוך פגיעה בממשלת ישראל ובמעמדה בצרפת ובעולם".

"יתר על כן, נראה כי ההתנהלות המתוארת עולה כדי עבירת שימוש לרעה במשרה שלטונית כמשמעותה בסעיף 280 לחוק העונשין, התשל"ז-1977 ואף עבירת הפרת אמונים כהגדרתה בסעיף 284 לחוק, ודורשת פתיחה בחקירה פלילית, ולכל הפחות משמעתית".

לסיום כתב רוטמן לשר החוץ: "אבקשך לקרוא למ"מ השגריר בחזרה לישראל באופן מידי, ולפעול להדחת כל גורם בשגרירות בצרפת אשר פעל בניגוד לחובתו החוקית".

במהדורה המרכזית הערב (שני) דווח, כי גורמים בשגרירות ישראל בפריז פעלו לשיבוש ביקורו של שר האוצר סמוטריץ' בפריז בשבוע שעבר, ביקור שלא כלל שום ביקור עם גורם רשמי צרפתי אבל כלל עימותים פנים ישראליים מאחורי הקלעים.

התחושה הייתה ששגרירות ישראל בפריז, שנותרה ללא מינוי קבוע בראשה מאז התפטרה השגרירה גרמן, לא שיתפה פעולה עדי לעזור לביקור. בין השאר, מ"מ השגריר לא הגיע ללוות את סמוטריץ' עם נחיתתו ונציג השגרירות הגיע ברגע האחרון ב"אובר" לטקס לזכר ההרוגים בפיגוע ב"היפר כשר" והביא נרות ופרחים ובכך הסתכמה מעורבותו.

עוד מבחזית החדשות

לדברי בכירים בקהילה היהודית בצרפת, היה גורם בלשכת מ"מ השגריר שממש פעל להפריע לביקור הזה. אותו עובד האיץ בעובדים להשמיע מחאות נגד הרפורמה המשפטית, מה שהוא כינה ההפיכה המשטרית, והאיץ בבכירים בקהילה היהודית לא להגיע לפגישות עם סמוטריץ'.

במשרד החוץ אמרו כי היה זה היה ביקור בנושא ה-OECD, ולכך יש שגריר אחר בנושא והאחריות היא לא של שגרירות ישראל בפריז. עם זאת אמרו כי הטענות נגד העובדים ייבדקו במלוא החומרה.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. אח"כ ישאלו אותנו למה אנחנו לא מניפים דגלים ביום העצמאות?..
    סימלי שבצרפת שטבעה את הביטוי 'המדינה זה אני' השמאל מראה מי הבעל הבית במדינה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים