שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » שעות אחרונות: לאנשי הצוללת שנעלמה נותרו 20 שעות חמצן בלבד
החיפושים אחר הצוללת שנעלמה מתרחבים במאמץ אחרון להציל את אנשי הצוות | מומחים סבורים שסיכויי ההישרדות של הצוות קלושים
הצוללת הנעדרת טיטאן | צילום: oceangate

כוחות ההצלה בארה"ב בניסיון אחרון לאיתור הצוללת טיטאן, שנעלמה בדרך לשרידי הטיטאניק. הצוללת, שעל סיפונה חמישה אנשי צוות, איבדה קשר עם ספינת התמיכה שלה כשעה ו-45 דקות לאחר הירידה שלה למצולות. מומחים סבורים כי סיכויי ההישרדות של אנשי הצוות קלושים.

גם אם יצליחו לאתר את הצוללת, חילוצה עשוי להתברר כמשימה קשה עד בלתי אפשרית, מכיוון שאם הצוללת שקעה ונתקעה על קרקעית האוקיינוס, הסיכוי לחלץ את הנוסעים משם אפסי. צוללנים אינם יכולים לצלול לעומק שכזה, וכלי שיט מעטים מאוד מסוגלים להגיע אליו, גם כלים שתוכננו במיוחד כדי לסייע בחילוץ של צוללות צבאיות. אם הצוללת נמצאת במעמקי הים קיימת גם סכנת היפותרמיה בשל הקור העז השורר שם. מדובר באזור שאור השמש אינו מגיע אליו. אור היום חודר רק עד לעומק של כקילומטר בתוך הים.

עוד מבחזית החדשות

אחד מאסונות הצוללת האחרונים שאירעו היה באוגוסט 2005, כאשר צוללת AS-28 רוסית הסתבכה ברשת דייגים במהלך תרגיל צבאי בחצי האי קמצ'טקה שבמזרח הרחוק של רוסיה. הצוללת נלכדה על קרקעית האוקיינוס השקט, כאשר אספקת האוויר אזלה במהירות. באופן מפתיע, צוותי חילוץ מארה"ב ומבריטניה הצליחו לשחרר את אנשי הצוות, כשנותרו עם אוויר ל-4 עד 6 שעות בלבד.

ברוב האסונות הקודמים בהם הייתה מעורבת צוללת, לא הצליחו אנשי הצוות לשרוד. כך לדוגמה הצוללת HMS K13 של הצי המלכותי הייתה במשימת אימונים בסקוטלנד בשנת 1917, כאשר אחד מחדרי הדוודים הוצף. הצוללת לא הצליחה להתיישר, והיא נגררה מתחת למים. חלק מאנשי הצוות שהצליחו להסתגר בתוך כלי השיט נלכדו במשך כ-57 שעות לפני שהמצילים הצליחו לחבר צינור אוויר ו"לנפח" את הצוללת כדי להחזיר אותה אל פני המים. מתוך 80 האנשים שהיו על הסיפון, 48 ניצלו.

בשנת 1939, טבעה צוללת בשם USS Squalus מול חופי ניו המפשייר במהלך צלילת ניסוי. שסתום האוויר בחדר המכונות כשל והתא הוצף מה שגרם לצוללת לשקוע. צוות החילוץ הגיב במהירות והצליח להוציא את 32 אנשי הצוות ואזרח ששרדו.

עוד מבחזית החדשות

החילוץ העמוק ביותר של צוללת היה בספטמבר 1973, אז חולצו קציני הצי לשעבר רוג'ר מלינסון ורוג'ר צ'פמן. השניים השתמשו בצוללת קטנה שנקראת "מזל דגים III" כדי להניח כבלי טלפון טרנס-אטלנטיים על קרקעית הים. אבל כאשר צוהר בתא האחורי נשבר, כלי השיט צלל לעומק רב. במשך יומיים פעלו צוותי החילוץ כדי להעלות את כלי השיט אל פני המים. לקצינים נותרו רק 12 דקות של חמצן כאשר הם חולצו לבסוף.

למרות זאת, הסיפור של הטיטאניק, אליה יצאה הצוללת טיטאן, נמצאת בעומק רב יותר, ועל פי הערכות של משמר החופים האמריקאי, לצוות הטיטאן נותרו רק 70 ל-96 שעות של חמצן חירום. בנוסף, משך הצלילה של הטיטאן הוא כ-8 שעות, אך לא ברור מה קרה לצוללת ועד כמה הייתה קרובה לטיטאניק כשהיא נעלמה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים