שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שמחה גולדין: "ארגוני הטרור דואגים למחבלים שלהם יותר ממה שממשלת ישראל דואגת לחיילים שלה"
בתגובה לדבריו של ראש הממשלה כי לחץ המשפחות "רק מזיק", אמר אביו של הדר גולדין ז"ל שגופתו מוחזקת בידי חמאס כי "בכל פעם שיש הזדמנות, ממשלות ישראל עושות הפוך"
הדר גולדין ואורון שאול | צילום: באדיבות המצלם

במהלך ישיבת הממשלה אתמול (ראשון) בדיון על החזרת גופות המחבלים לידי הרשות הפלסטינית, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל מתקרבת להשגת הסכם להחזרת השבויים, אך הלחץ הישראלי שמגיע מכיוון משפחות השבויים "רק מזיק" למאמצים.

בתגובה לדברים, התראיין שמחה גולדין, אביו של הדר גולדין ז"ל, שגופתו מוחזקת בידי החמאס ל-N12. לדברי גולדין "השאלה היא אם מביאים את החיילים משדה הקרב או לא מביאים את החיילים משדה הקרב. כבר 8 שנים שכולם אומרים לנו שלא מחזירים את החיילים כי יקרה ככה ויקרה ככה. בכל פעם שיש הזדמנות להביא את החיילים משדה הקרב, לא בעזרת שחרור מחבלים, ממשלות ישראל עושות הפוך. זה קשה לשמוע אבל זה ככה".

עוד מבחזית החדשות

גולדין תקף בחריפות את הממשלה וסיפר על הפרת ההבטחות שניתנו. "הממשלה בראשות נתניהו החליטה בשנת 2017 שלא מחזירים גופות של מחבלים שמזוהים עם חמאס ושלחמאס יש בהם עניין, כדי להביא את הדר ואורון. מאז, ממשלת ישראל כל הזמן מחזירה", הוא אמר. "גם הפעם היו הצהרות גדולות שלא יחזירו, בסוף מחזירים. זה אומר שארגוני הטרור דואגים למחבלים שלהם יותר ממה שממשלת ישראל דואגת לחיילים שלה".

שר הביטחון גלנט גם התבטא בנושא בישיבת הממשלה ואמר כי משפחות השבויים חושבות שנעשות מניפולציות ושהממשלה לא משתמשת בכלים שברשותה להשבת הבנים, כשבפועל הדבר לא כך. אך לטענת גולדין "זו התוצאה, אני אומר את זה בקול רם. המפקדים של המחבלים דואגים להביא את המחבלים שלהם חזרה, חיים או מתים. ממשלת ישראל לא – עובדה. כל מה שהממשלה צריכה לעשות זה להגיד: "עד שלא מביאים את הדר ואורון החללים, החמאס או ארגוני הטרור לא מקבלים שום דבר, בוודאי לא גופות". הגופות האלה מוחזרות כי מישהו שם דורש אותן, ממשלת ישראל לא דורשת את החיילים שלה".

בהמשך דבריו, תקף גולדין את שורת הרמטכ"לים שפיקדו על צה"ל מהחטיפה ואמר "בני גנץ, שהשאיר את הדר, נמצא עכשיו בפוליטיקה. אחריו איזנקוט, אז כוכבי ועכשיו הרצי. אם הרמטכ"לים דואגים לחיילים שלהם והממשלה לא מאפשרת להם, אז שיגידו. אני רוצה לראות אותם נלחמים על החיילים שלהם לפחות כמו הארכי מחבלים האלה ששולחים את המחבלים שלהם למות".

לסיכום אמר גולדין "ממשלת ישראל לא נלחמת על החיילים שלה, לא דואגת להם ולא רוצה להביא אותם בחזרה. זאת המציאות, אי אפשר לייפות את זה. אני מצפה מהרמטכ"ל שידאג לחיילים שלו אם הממשלה לא עושה את זה".

בסיום דבריו תקף גולדין את שר הביטחון על התנהלותו במאמצים להשבת השבויים: "כשגלנט היה אלוף פיקוד דרום במבצע עופרת יצוקה, הוא הגדיר במטרות המלחמה את השבת גלעד שליט הביתה, ומי שהפריעו לו לעשות את זה היו ראש הממשלה אולמרט ושר הביטחון ברק. עכשיו הוא שר הביטחון, אני רוצה שיגיד לי, מי מפריע לו להחזיר את הדר ואת אורון משדה הקרב?".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים