שיתוף
תגובות
חדשות » שליח חב"ד באתונה: "ברוך ה' אנחנו בסדר"
הרב מנדל הנדל, שליח חב"ד באתונה המפעיל את מרכז חב"ד שבו המסעדה ובית הכנסת שהיו יעד הפיגוע סיפר על התחושות בקרב הקהילה היהודית ביוון
יוון | צילום: Michal Bednarek, שאטרסטוק

שעות לאחר שהתפרסמו ביוון הידיעות אודות מעצר החולייה המזוהה עם איראן, שתכננה לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות ויהודיות במדינה, הרב מנדל הנדל, התראיין שליח חב"ד באתונה לוואלה וסיפר על התחושות בקרב הקהילה היהודית ביוון.

"ברוך השם, אנחנו בסדר" אמר הרב הנדל, המפעיל את מרכז חב"ד בו המסעדה ובית הכנסת שהיו יעד הפיגוע הראשוני של החולייה. "לא קיבלנו שום אינפורמציה מעבר למה שפורסם. לא פנו אלינו בצורה רשמית. גם אנחנו קראנו את הפרטים באתרי החדשות. הבנו שהם עקבו אחרי אתרים יהודיים, ואנחנו מודים לרשויות ששומרות עלינו תמיד וגילו את זה. אנחנו תמיד נזהרים. הקדוש ברוך הוא שומר עלינו תמיד וגם אנחנו נוקטים באמצעי זהירות. אנחנו צריכים להמשיך לחיות וצריכים להיזהר, לשמור על עצמנו ולשמור על האנשים שמגיעים".

עוד מבחזית החדשות

הרב הנדל, נשוי ואב לשלושה, שהגיע לאתונה מברוקלין לפני 22 שנים, אמר כי הוא אינו זוכר אירוע דומה שאירע אי פעם. "דווקא שקט פה ככלל, ואנשים נחמדים ומעולם לא היו לנו בעיות". הרב סיפר כי כשהתפרסמו החדשות, אנשים שהגיעו למרכז חב"ד שאלו על העניין. "הרגענו את האנשים, הסברנו להם, אבל מעבר לזה – שגרה. לא היה משהו מיוחד היום. אנחנו בקשר כמובן עם כל הרשויות ועם השגרירות, ומתעדכנים".

"אנחנו מתכוננים לפסח ובעזרת השם יהיו רק בשורות טובות, והשם ישמור על עם ישראל בכל מקום", סיים.

מוקדם יותר דיווחו התקשורת ביוון כי המשטרה המקומית עצרה שני חשודים ממוצא פקיסטני בחשד שתכננו פיגועים המוניים נגד מטרות יהודיות וישראליות במדינה, ביניהן גם בבירה אתונה. על פי הפרסומים, החשודים היו חברים ברשת טרור גדולה של איראן.

באופן חריג ובתגובה לפרסומים, הודיע משרד ראש הממשלה בשם המוסד כי: "הפרשייה שנחשפה היום ביוון הינה פרשייה חמורה שסוכלה בהצלחה על ידי כוחות הביטחון היוונים. מדובר בניסיון נוסף של איראן לקדם טרור כנגד יעדים ישראלים ויהודים בחו"ל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים