שיתוף
תגובות
חדשות » שלושה אחים מאוקראינה עלו לישראל והתגייסו לנצח יהודה
אחים לנשק
יהושפט, דוד ויוסף גולדשטיין עלו לארץ והתגייסו לצה"ל | יהושפט: "באוקראינה קראו לי ז'יד" | "החלום הכי גדול שלי היה לעלות לישראל"
האחים לבית גולדשטיין | צילום: באדיבות המצולמים

שלושת האחים לבית משפחת גולדשטיין שעלו לישראל מאוקראינה, התגייסו לצה"ל. המשותף לשלושת האחרים היא אהבתם לארץ והתרומה שלהם למדינה בגדוד החרדי "נצח יהודה" בחטיבת כפיר. בשנת 2014, כשהחלה המתיחות סביב חצי האי קרים, החליט יהושפט, הבן הבכור למשפחה המונה חמישה אחים ואחיות לעלות מאוקראינה לישראל.

יהושפט סיפר שבגיל 16 הגיע לחב"ד בחרסון ושם הכיר את היהדות. לאחר מכן המשיך לישיבת קרלין באוקראינה, תוך שהוא משפיע על משפחתו להתקרב ליהדות. בגיל 22 הוא התגייס לצה"ל במסגרת "שחר אט"ל" (שילוב חרדים בצה"ל באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה), ולאחר מכן שירת כנהג תובלה בגדוד נצח יהודה.

עוד מבחזית החדשות

גם אחיו, דוד אהרון, התגייס לגדוד החרדי נצח יהודה. דוד עלה לישראל בעקבות אחיו בשנת 2016, דרך ארגון "מסע". הוא שירת שנתיים כתומך לחימה והיה לחייל מצטיין. אחרי שנתיים של שירות הוא יצא לשנת משימה שבה הוא למד הנדסת תוכנה.

יוסף, בן 20, האח השלישי, עלה לישראל עם המשפחה בשנת 2018. הוא התגייס בנובמבר 2022 ומשרת כנהג מבצעי בגדוד נצח יהודה. בשבת האחרונה נפגשו האחים אצל האח יהושפט, שנמצא כרגע בשירות מילואים, והנציחו את הרגע שבו שלושתם לובשים בו-זמנית את מדי צה"ל.

עוד סיפר יהושפט "כילד באוקראינה סבלתי מהצקות אנטישמיות בבית הספר, עד כדי כך שהייתי נשאר לפעמים בבית והולך רק למבחנים. קראו לי ז'יד. תמיד הרגשתי זר במדינה שנולדתי בה. החלום הכי גדול שלי היה לעלות לישראל, וברוך ה' זכינו כל המשפחה לעלות לישראל ולהתגייס לצה"ל בגאווה כיהודים שומרי תורה ומצוות, כשאנחנו יודעים שכאן זה הבית האמיתי שלנו, שבו אנחנו יכולים להסתובב ולהגן על עצמנו".

י

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים