שיתוף
תגובות
חדשות » שלושה חיילי צה"ל נהרגו בגבול מצרים
שלושה לוחמים נהרגו בשני אירועים שונים בגבול מצרים | שוטר מצרי ירה בחיילים ובחילופי אש חוסל המחבל | בישראל בודקים כיצד הצליח השוטר לחצות את הגדר
הרמטכ"ל בסיור בגבול מצרים | צילום: דובר צה"ל

אירוע ביטחוני קשה אירע היום (שבת) בגבול מצרים. סמלת ליה בן נון, סמ"ר אוהד דהן ולוחם נוסף נהרגו הבוקר מירי של שוטר מצרי. לפי דובר צה"ל, בשעות הבוקר אותרו 2 החיילים, בן נון וחייל נוסף, בעמדות שמירה על ידי כוח שהוקפץ אליו לאחר שהחיילים לא ענו בקשר כשהם ללא רוח חיים. שעות לאחר מכן, נהרג דהן במהלך חילופי אש עם החמוש המצרי. בתוך כך, כוחות רבים עורכים סריקות במרחב לשלול הימצאות מחבלים נוספים. הגרסה המצרית לאירוע היא, כי הירי של השוטר בוצע במהלך מרדף אחר מבריחי סמים.

על פי תחקיר ראשוני שנערך בצה"ל, בשעה 2:30 לפנות בוקר התבצעה הברחה 3 ק"מ ממקום התקרית, ובמהלכה נפרסו חוליות חיילים לאורך הגדר בכמה מקומות. בשעה 3:00 הכוחות הצליחו לסכל את ההברחה ובשעה 4:15 התבצעה בדיקה בקשר מול כל הכוחות שנפרסו בשטח. מפקדת המחלקה הגיעה לעמדה הצבאית ומצאה את הלוחם והלוחמת ללא רוח חיים.

עוד מבחזית החדשות

כמה שעות לאחר מכן במהלך הסריקות של כוחות צה"ל, הלוחם אוהד דהן נהרג בחילופי אש עם חמוש בשטח ישראל. המפקדים והלוחמים שהיו איתו חתרו למגע, ירו במחבל והרגו אותו. גשש בדואי שהשתתף בסריקות נפצע קל ופונה לקבל טיפול רפואי בבית החולים סורוקה. כרגע מתנהל תחקיר משותף של צה"ל וצבא מצרים.

בצה"ל ממשיכים לחקור מדוע לא הייתה התראה על חדירת המחבל, וחושדים כי מדובר בהשפעה של מזג האוויר או בחיישן תקול. נבדק החשד שהמחבל עבר דרך מעברי החירום בגבול. בנוסף, עולה מתחקיר צה"ל שהחיילים בעמדה לא הספיקו לירות במחבל.

סמלת ליה בן נון ז"ל, בת 19 מראשון לציון, וסמ"ר אוהד דהן ז"ל, בן 20 מאופקים, הם הלוחמים שנהרגו בגבול מצרים. בן נון שירתה כלוחמת חי"ר גבולות בגדוד ברדלס ודהן שירת כלוחם בגדוד קרקל. הם הועלו בדרגה לאחר מותם.

הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר בתום הערכת מבצעית בגזרה כי: "מדובר באירוע קשה, במהלכו נפלו שני לוחמים ולוחמת צה״ל, מטובי בנינו ובנותינו בפעילות מבצעית לשמירה על הביטחון בגבול מצרים. בסיומם של חילופי אש, בהם חתרו לוחמי צה"ל למגע, המחבל נהרג. האירוע מתרחש בגבול בו מתבצעות פעילויות מבצעיות מדי לילה".

עוד הוסיף הלוי: "אנו מתחקרים את האירוע בצורה יסודית ומעמיקה, יחד עם צבא מצרים, ונפיק את הלקחים הנדרשים. הלוחמים והלוחמות מילאו את תפקידם ומנעו בפעילותם פגיעה נוספת בכוחות ובעורף הישראלי. מבקש מכאן לחזק את המשפחות על האובדן".

שר הביטחון יואב גלנט אמר בתגובה כי הוא: "כואב את נפילת שלושת הלוחמים בתקרית בגבול מצרים. חיילי צה"ל ביצעו את משימותיהם במסירות אך האירוע הסתיים עם תוצאות קשות. לבי עם המשפחות בשעתן הקשה ביותר. ‏קיימתי הערכת מצב עם הרמטכ״ל – צה״ל יתחקר את האירוע כנדרש. בוטח בלוחמי ובמפקדי צה״ל הממשיכים בביצוע משימותיהם בנחישות ובהתמדה".

גלנט שוחח לבקשת הצד המצרי עם מקבילו, מוחמד זאכי, ואמר לו שמערכת היחסים בין ישראל למצרים חשובה מאוד לשתי המדינות, וכי על שני הצדדים לוודא שהאירוע הקשה לא יפגע במערכת היחסים הביטחוניים הטובה בין המדינות. השניים סיכמו להמשיך את הקשר הישיר ביניהם, למניעת אירועי טרור בעתיד ולחיזוק מערכת היחסים בין המדינות.

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר: "שבת כה עצובה. נחרדנו מהידיעה על נפילתם של לוחמת ושני לוחמי צה״ל בתקריות הבוקר בגבול מצרים. אין מילים שיתארו את הכאב והאובדן. יחד עם העם כולו אני שולח תנחומים כנים למשפחותיהם ומשתתף באבלן בשעה קשה זו. ננצור את זכרם ונמשיך להגן על גבולותינו בנחישות".

מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, אמר בתגובה: "אנחנו בתחקיר משותף, נוקב וברור. לא נשאיר אף שאלה לא פתורה. אנחנו נבחן את כל הכיוונים. כל דקה שמתקדמת אנחנו יודעים ומבינים יותר. התחקיר יתבצע ביחד עם המצרים". לגבי הביקורת על הוראות הפתיחה באש, אמר: "אני לא מוצא בהן בעיה, אחרי התחקיר נדון בזה".

ברשת אל-ערבייה דיווחו על מגעים בין ישראל למצרים לקיום מפגש דחוף בעקבות הפיגוע, וגם על הקמתה של ועדה מצרית שתחקור אותו. לפי הצבא המצרי, החייל המצרי נהרג במהלך חילופי אש עם הצבא הישראלי, בזמן שאבטח את קו הגבול תוך כדי שהוא רודף אחרי גורמי הברחת סמים.

נבדק חשד כי חוליית חמושים חדרה לשטח ישראל וביצעה את הירי בשעות הבוקר המוקדמות, בצבא מעריכים יש קשר בין שני האירועים באזור. בעקבות התקרית הביטחונית החריגה, ראש הממשלה ושר הביטחון עודכנו בפרטים. גלנט קיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל ובכירי מערכת הביטחון.

גורם מדיני בכיר: "מדובר באירוע חמור אבל אסור להשליך ממנו על מערכת היחסים עם מצרים ואין סיבה שישפיע על התיאום ההדוק עם מצרים שנמשך כל העת. הגורמים המצרים יצרו מיד קשר והעבירו מסר שהם לקוחים את האירוע ברצינות ויסייעו ככל שניתן בשטח ובחקירה. הערכה הרווחת כעת היא שהחייל המצרי פעל לבד ועל דעת עצמו".

הגבול עם מצרים משתרע על פני 230 ק"מ ולאורכו מתנהל עולם שלם של הברחות ואמצעי לחימה, על רקע פריצות למחנות צה"ל, ואירועי פח"ע בגבולות. כוחות הביטחון פועלים באזור, בין היתר להשמיד חממות סמים ולסכל הברחות במטרה למגר את גורמי הפשע שמגלגלים יותר ממיליארד שקל בשנה ולהיאבק על המשילות בדרום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים