שיתוף
תגובות
חדשות » שלהי דקייטא: עומס חום קיצוני צפוי בסוף השבוע
השרב הראשון של עונת המעבר מגיע | משרד הבריאות הזהיר אוכלוסיות בסיכון מעומס החום וקרא להקפיד על שתיית מים ולהימנע ככל האפשר מחשיפה לשמש
שרב | צילום: Ed Connor, שאטרסטוק

אחרי קיץ חם ויציב יחסית לעונה, מגיע לישראל השרב הראשון שמאפיין את עונת המעבר. מדובר בשרב כבד שמגיע ממדבר סהרה ויש לו מאפיינים ייחודיים ששונים מהקיץ הישראלי.

משרד הבריאות מעדכן כי על פי דיווח של השירות המטאורולוגי, החל מיום רביעי צפוי עומס חום קיצוני שיתבטא במזג אוויר חם מהרגיל. על פי התחזית, בימים רביעי, חמישי, שישי ושבת, יזנקו הטמפרטורות בארץ כך שבמישור החוף והשפלה הן ינועו בין 33 מעלות ל-35 מעלות. בעמקים, בכינרת, ובמזרח הארץ הטמפרטורות יעלו וינועו בין 43 מעלות ל45 מעלות כאשר ייתכן שהן יגיעו אף לטמפרטורות גבוהות יותר. השרב צפוי להישבר ביום ראשון.

עוד מבחזית החדשות

בחברת מטאו-טק, מציינים כי "לא מדובר בתופעה יוצאת דופן אלא באירוע תואם את העונה. ראשית גם בקיץ הישראלי ראינו כבר ימים כאלו ומעבר לכך זו דרכו של הסתיו הישראלי. אנחנו מצויים באזור כזה שבו הסתיו מביא עימו שרבים וחלקם קשים אך לא מדובר במציאות חריגה או נדירה באזור שלנו".

משרד הבריאות קורא לציבור הרחב, לאוכלוסיית הקשישים ולחולים במחלות כרוניות בפרט, להקפיד ולהימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש, להימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי, להקפיד לשתות מים ולהימצא, ככל האפשר, במקומות ממוזגים.

בנוסף, משרד הבריאות מזכיר כי אין להשאיר תינוקות, ילדים, קשישים וחסרי ישע ברכב שאיננו ממוזג וללא השגחה. כמו כן אין להשאיר בעלי חיים ברכב או במבנה ללא מים וללא אוורור וטמפרטורה סבירה. מומלץ להימנע מטיולים בימים אלה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים