שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שיעור הצבעה גבוה במיוחד בבחירות ללשכת עורכי הדין
בשונה משנים קודמות, הבחירות ללשכת עורכי הדין זוכות לשיעורי הצבעה גבוהים ותורים ארוכים משתרכים ליד הקלפיות
אפי נוה | צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

בשונה מבחירות בשנים קודמות, החל מהבוקר (שלישי) משתרכים תורים ארוכים בקלפיות בערים השונות בארץ, כשההבנה היא שתוצאות ההצבעה ישפיעו על חקיקת הרפורמה המשפטית. נכון לשעה 13:45 שיעור ההצבעה עמד על 20.8% מבין כלל בעלי זכות הבחירה, כמעט פי 5 משיעור ההצבעה בבחירות הקודמות. שיעור ההצבעה הסופי באותן הבחירות עמד על 28%, כך שבהחלט מדובר על שיעור גבוה לשעה זו.

בבחירות הקודמות עד השעה 14:30 הצביעו 5% בלבד מעורכי הדין. בעקבות העומסים פנתה ועדת הבחירות של לשכת עורכי הדין לשר המשפטים יריב לוין כדי שיאריך את שעות ההצבעה בקלפיות ובקלפיות המשנה. תגובת שר המשפטים טרם התקבלה. ישנם 106 אתרים בהם ניתן לבחור בפריסה ארצית ו-172 קלפיות, הפרוסות על פני 67 יישובים בששת מחוזות הלשכה. 77,201 עורכי ועורכות דין יכולים לבחור את ראש הלשכה הבא, כאשר תוצאות הבחירות עצמן יפורסמו מחר".

עוד מבחזית החדשות

במאבק על ראשות הלשכה מתמודדים ארבעה עורכי דין – עמית בכר, אפי נוה, דורון ברזילי וארקדי אליגולאשוילי. למועמד המוביל נחשב עו"ד עמית בכר, ראש הלשכה בחודשים האחרונים מאז פרשת אבי חימי, ועו"ד אפי נווה, ראש הלשכה לשעבר.

בין נווה לבכר התפתחו חילופי האשמות. "יש ניסיונות לשבש את ההצבעה", תקף בכר. "התפקיד שלנו זה לשמור על טוהרו של מקצוע עריכת הדין, הדמוקרטיה ושלטון החוק". נוה התייחס לעומס בקלפיות: "אנשי מחאה שאינם עורכי דין בשליחותו של בכר עומדים בתורים במטרה להאריך אותם. זה עוד ניסיון אנטי דמוקרטי להשפיע על תוצאות הבחירות".

עו"ד עמית בכר תקף את הרפורמה המשפטית ואף השתתף בהפגנות נגדה. לטענתו, בחירה בנווה תסייע לקואליציה להחליש את מערכת המשפט. מנגד, נווה אמנם ציין שהוא מתנגד לחלק מהמהלכים המתוכננים, כמו שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, אך הוא גם תוקף את יריבו על ההתנגדות שלו לקואליציה.

התמיכה של הפוליטיקאים מתחלקת פחות או יותר לפי התמיכה או ההתנגדות לרפורמה המשפטית, הקואליציה בעד אפי נווה, והאופוזיציה בעד עמית בכר.

אחרי ההפסד של הקואליציה בהצבעה על נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים, המאבק על הרכב הוועדה עובר לבחירות בלשכה. נציגי לשכת עורכי הדין בוועדה נבחרים על ידי המועצה הארצית. לכן, גם הבחירות למועצה הארצית הן חשובות, וגם ההצבעה על ראש הלשכה, מפני שלראש לשכה חזק יש השפעה במועצה הארצית. אם שני נציגי הלשכה יהיו טובים לקואליציה, היא תוכל להגיע לרוב רגיל בוועדה. בכך, הקואליציה ונציגי הלשכה יוכלו למנות לבדם שופטים לכל בתי המשפט, חוץ מבית המשפט העליון (שם נדרש רוב מיוחד). בנוסף, ניתן יהיה לבחור נשיא לבית המשפט העליון שיהיה נוח לקואליציה, תוך התעלמות משיטת הסניוריטי שנהוגה כיום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים