שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » שינוי כיוון: שר החוץ של ברזיל הדיח את השגריר בישראל על רקע נאמנותו לנשיא הקודם
שר החוץ החדש של ברזיל הדיח מתפקידו את שגריר ישראל בברזיל לאחר המהומות במוסדות השלטון מצד תומכי הנשיא המודח. השגריר המודח נחשב כאיש אמונו של בולסנרו
ראש ממשלת ברזיל לולה דה סילבה | צילום: JPM

השגריר פוטר כחלק מגל הדחות של נאמני הנשיא לשעבר, שתומכיו תקפו את מוסדות הממשל בברזיליה. בולסונארו שינה את מדיניותה של ברזיל ונקט בקו פרו-ישראלי. הוא היה מקורב לראש הממשלה נתניהו שאף הקליט סרטון תמיכה בו במהלך הבחירות האחרונות.

שר החוץ החדש של ברזיל מאורו ויירה, הדיח את שגריר ברזיל בישראל גרסון מננדרו גרסיה דה-פריטס, ופרסם צו על הפסקת כהונתו. פריטס, גנרל בדימוס בצבא ברזיל, היה מקורב לנשיא ברזיל לשעבר ז'איר בולסונארו ומונה לתפקיד על ידי הנשיא לשעבר בשנת 2020 כמינוי פוליטי, במטרה לחזק את שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל.

עוד מבחזית החדשות

ההדחה של פריטס פורסמה ביום שני בעקבות ההתקפה של תומכי בולסונארו על מוסדות הממשל בבירה ברזיליה. באותו יום הדיח שר החוץ גם את השגריר של ארצות הברית ואת הקונסולית הכללית של ניו יורק, ששניהם נחשבים כנאמנים של בולסונארו.

בתקופת כהונתו שינה נשיא ברזיל בולסונארו באופן משמעותי את מדיניות החוץ של ארצו ונקט בקו פרו-ישראלי בניגוד לקודמיו. הוא אף שינה את דפוס ההצבעה של מדינתו במוסדות האו"ם בנושא הישראלי-פלסטיני , ואף ביקר פעמיים בישראל.

לבולסונארו הייתה מערכת יחסים קרובה מאוד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאף טס לברזיל כדי להשתתף בטקס ההשבעה שלו. גם בנו של נתניהו יאיר מיודד עם בנו של בולסונארו אדוארדו.

לפני מספר שנים מינה נתניהו את מקורבו יוסי שלי לשגריר ישראל בברזיל. שלי בנה מערכת יחסים קרובה מאוד עם בולסונארו והיה מחבריו הקרובים. הוא אף הגן על מדיניותו בפומבי. לפני כשבועיים מונה שלי למנכ"ל משרד ראש הממשלה.

במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות ברזיל שהייתה במקביל לקמפיין הבחירות בארץ, הקליט ראש הממשלה נתניהו סרטון וידאו ובו הביע תמיכה בבולסונארו. הנשיא לשעבר הפיץ את הסרטון בחשבונות שלו ברשתות החברתיות בניסיון לגייס תמיכה פוליטית.

עוד מבחזית החדשות

שר החוץ החדש של ברזיל מאורו ויירה אמר בנאומו הראשון בתפקיד כי ברזיל תחזור לעמדה "מאוזנת ומסורתית יותר" בכל הנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני".

ביום שלישי פרסם נתניהו ציוץ בעברית ובאנגלית בחשבון הטוויטר שלו ובו גינה את ההתקפה של תומכי בולסונארו על מוסדות השלטון בברזיליה. נתניהו הביע תמיכה במוסדות הדמוקרטיים בברזיל ובשלטון החוק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים