שיתוף
תגובות
חדשות » שיחת נתניהו-ביידן: "ביידן אמר שהוא מצפה לפגוש אותו בחדר הסגלגל"
יחסי ישראל-ארה"ב
ראש הממשלה שוחח אמש עם נשיא ארצות הברית, לאחר כארבעה חודשים | לדברי גורם מדיני בכיר הם צפויים להיפגש בבית הלבן בשולי עצרת האו"ם בספטמבר
נשיא ארה״ב ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: שגרירות ארה"ב בישראל

גורם מדיני בכיר התייחס היום אחר הצהריים (שלישי) להערכות שראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צפויים להיפגש בשולי עצרת האו"ם בספטמבר, והבהיר כי בשיחה שהתקיימה אמש בין השניים "ביידן אמר לנתניהו כמה פעמים שהוא מצפה לפגוש אותו בחדר הסגלגל". השיחה בין המנהיגים, שהתקיימה לאחר כארבעה חודשים מאז שיחתם האחרונה, נערכה לפני המראתו של נשיא המדינה יצחק הרצוג לוושינגטון.

בלשכת ראש הממשלה אמרו לאחר השיחה כי נתניהו הבהיר לביידן כי ישלים את האישור הסופי של ביטול עילת הסבירות. עם זאת, בהודעת דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי, נכתב כי "ביידן הדגיש את החשיבות לקדם אותה בהסכמה הרחבה ביותר האפשרית. הערכים הדמוקרטיים תמיד היו והם חייבים להישאר סימן ההיכר של יחסי ארה"ב-ישראל".

עוד מבחזית החדשות

עוד הוסיף קירבי כי ביידן ונתניהו "דיברו על מגוון נושאים עולמיים ואזוריים, והנשיא הדגיש את מחויבותו הבלתי ניתנת לערעור לביטחונה של ישראל. הוא גינה את מעשי הטרור האחרונים נגד אזרחים ישראלים. השניים דנו בשיתוף הפעולה בין שתי המדינות בנוגע לאיראן, כולל באימונים צבאיים, והדגישו כי השותפות בין ארה"ב וישראל היא הבסיס למניעת נשק גרעיני מאיראן".

קירבי הדגיש את החשש של הממשל מפני "הגידול המתמשך בהתנחלויות" שאותו מובילים לדבריו גורמים בממשלה, אך בירך על נכונות ישראל "לשפר את המחייה הפלסטינית ולהכיר בצעדים של הרשות הפלסטינית בג'נין ובאזורים אחרים בגדה המערבית".

עוד מבחזית החדשות

בתשובה לשאלה אם ביידן תומך במחאות, שכמה מהן התקיימו גם מול מבנה שגרירות ארה"ב בתל אביב, ענה קירבי: "המסר שלו הוא אותו מסר שאמר בצורה פומבית מאז שהנושא עלה. אנחנו מאמינים במוסדות הדמוקרטיים ורוצים לראות את ישראל ממשיכה להיות דמוקרטיה חיונית ככל הניתן, וזה אומר קידום תוכניות, רפורמות ושינויים בצורה המבוססת על פשרה, בקונצנזוס הרחב ביותר".

ביידן ונתניהו ייפגשו ככל הנראה בספטמבר, עם הגעת ראש הממשלה לנאום בעצרת האו"ם. בלשכת נתניהו הגדירו את השיחה "חמה וארוכה", והוסיפו: "במוקד השיחה עמדו חיזוק הברית האיתנה בין המדינות, בלימת האיומים מצד איראן וגרורותיה והרחבת מעגל השלום האזורי, והמשך המאמצים לרגיעה ויציבות ביהודה ושומרון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים