שיתוף
תגובות
חדשות » שופט העליון שאישר לדרעי מנוי שר בעבר: מתנגד למינויו
יורם דנציגר, שופט בדימוס שתמך במינוי דרעי לשר הפנים בפעם שעברה, מביע כיום התנגדות | דנציגר אמר בריאיון: "היום אנחנו נמצאים במצב אחר, הוא ביצע עבירה נוספת"
דרעי בישיבת סיעת ש"ס | צילום: דוברות

שופט ביהמ"ש העליון לשעבר יורם דנציגר, שאישר ב-2016 את מינויו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר הפנים, אמר אמש (ראשון) בראיון למהדורה המרכזית כי תיקון החוק באופן שיאפשר את חזרתו של דרעי לתפקיד שר תהיה טעות.

לדברי דנציגר "ישבתי בשנת 2016 בהרכב בראשות השופט ג'ובראן, יחד עם השופט הנדל, בשאלה אם חבר הכנסת דרעי יוכל להתמנות לתפקיד שר הפנים", נזכר השופט דנציגר "השופט ג'ובראן ואני סברנו בדעת רוב שיש לאפשר לו את זה, כי אין חוסר סבירות קיצוני. השופט הנדל חשב אחרת, ובדעת מיעוט הוא אמר שלמנות את חבר הכנסת דרעי לתפקיד שר הפנים לאחר העבירה שהוא ביצע בשעתו, זה בלתי סביר בעליל".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר דנציגר "ואנחנו, שני שופטים שלכאורה שייכים בהשקפת העולם שלהם למחנה יותר ליברלי, חשבנו שלא צריכים למנוע את המינוי. אבל היום אנחנו נמצאים במצב אחר". לדבריו, מינוי דרעי לשר על רקע עבירות המס שבהן הורשע, בעייתית מאוד. "אנחנו נמצאים במצב שבו חבר הכנסת דרעי, ביצע עבירה נוספת, לא לפני שנים ארוכות", הסביר השופט בדימוס, "כלומר, מדובר בעוד עבירה".

לדעת דנציגר "מדובר, עד כמה שאני יודע, באמירות שלו שהוא עוזב את החיים הפוליטיים, ולכן השאלה אם לעשות עכשיו תיקון חוק שיקבע דבר ראשון, שמאסר על תנאי איננו מאסר לצורך הקלון, והדבר שני לבטל את אפשרות ההתערבות בהחלטה של ראש הממשלה, אלו נראים לי דברים לא נכונים ולא טובים".

עו"ד נבות תל צור, פרקליטו של חה"כ אריה דרעי אמר בתגובה "בניגוד לדברי כבוד השופט יורם דנציגר, מעולם לא דובר על פרישה של ח"כ אריה דרעי לצמיתות מהחיים הפוליטיים. לכן כל אמירה שכביכול דרעי הפר התחייבות לפרוש מהחיים הפוליטיים, היא חסרת שחר ומופרכת לחלוטין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים