שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שופט העליון לשעבר חשין: "הגיעה הזמן לכונן חוקה"
שופט העליון לשעבר דוד חשין תקף את הרפורמה במערכת המשפט | לדבריו "אני מסתייג ממנה כמעט לחלוטין, מבחינתי התוכנית מספיק גרועה כדי שאכנס לפרטים שהם פחות גרועים"
שופט בית המשפט העליון לשעבר דוד חשין | צילום: אלכס גמבורג, חגי דקל - ynet

נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים ושופט בית המשפט העליון לשעבר דוד חשין, התראיין היום (ראשון) ל-ynet ותקף את הרפורמה במערכת המשפט שמוביל שר המשפטים יריב לוין. לדבריו: "אני מסתייג ממנה כמעט לחלוטין ובכלל מרפורמות בחוקי היסוד. הגיע הזמן לכונן חוקה בישראל, מבחינתי התוכנית מספיק גרועה כדי שאכנס לפרטים שהם פחות גרועים".

לדעת חשין "הייתי מבטל את פסקת ההתגברות. היא לא קיימת בכל העולם, למעט בקנדה ובפינלנד", הוא הסביר. "בקנדה יש אכן פסקת התגברות, אבל היא לא עוסקת בפגיעה בזכויות יסוד של האזרח אלא ביחסים שבין הפרובינציה קוויבק לממשלה. נושא הפיכת משרות היועצים המשפטיים למשרות אמון, הם יהפכו למשרתים של אדונם, לזה אני מתנגד בתוקף. גם מינוי שופטים בידי פוליטיקאים בלבד לא ראוי בעיניי".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר חשין כי: "יש משהו בטענה" לנפוטיזם, כששופטים ממנים את עצמם ואת קרוביהם "אבל בהתייחסות יותר לעבר". טען חשין "השופט אלרון לא מונה כך, גם לא השופט שטיין. הייצוג היא בעיה של המערכת כולה. זו המערכת, אי אפשר לזרוק את הבעיה הזו רק על בית המשפט העליון, כאילו לכנסת ולנציגי הממשלה אין חלק בזה".

על השלכות הרפורמה טען חשין כי: "יחל מאבק בין בית המשפט העליון לכנסת ואולי גם הממשלה. מה יקרה אם יעברו חוקי יסוד שבית המשפט העליון סבור שהם לא חוקתיים, והוא יפסול אותם? מה תעשה הכנסת? ישתמשו בפסקת ההתגברות. מה יעשו האזרחים? יגישו עתירות. יהיה "פינג-פונג" לא סימפטי בין הרשויות. הדרך היחידה להתמודד אתו היא לחשוב איך פותרים את העניין בהסכמה".

לשאלת המראיין האם הוא בעד ההפגנות נגד הרפורמה השיב חשין: "זה לא שאלה של מעודד, אני רואה שהעם לא מקבל את זה". לדעת חשין, "היו שני מיליון אזרחים שהצביעו לימין, אני מכבד את זה, אבל חלק גדול מהעם לא מקבל את הרפורמה. זכות העם להפגין היא זכות יסוד דמוקרטית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים