שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שומו שמים: ראש הממשלה ושר האוצר עשו שימוש בצמד המילים "בעזרת השם"
בהודעה שפרסמו הערב רה"מ ושר האוצר, בעקבות השינוי בתחזית דירוג האשראי של "מודיס" הם כתבו כי: כי "כלכלת ישראל יציבה ובעזרת השם תישאר כזאת"
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'

הרשתות החברתיות סערו הערב, לאחר הודעה משותפת שפרסמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', בתגובה לתחזית דירוג האשראי של סוכנות הדירוג "מודיס". בהודעה כתבו השניים כי: "כלכלת ישראל יציבה ואיתנה ובעזרת השם תישאר כזאת".

השימוש בצמד המילים הדתי עורר את זעמם של חילונים רבים, שצייצו כי זו חוצפה להשתמש במינוח הדתי . אחד הגולשים צייץ: "כל פעם שאני שומע את ה"בעזרת השם" הזה, זה כמו נורה אדומה בוהקת, כזאת שמראה על חורבן רב שעומד להגיע. כל פעם שמישהו מסיר מעצמו אחריות עם צמד המילים הזה "בעזרת השם" אני יודע שהגרוע והרע עוד לפנינו".

עוד מבחזית החדשות

חבר הכנסת לשעבר אלכס קושניר מ"ישראל ביתנו" כתב: "כלכלת "בעזרת השם", ביטחון "בעזרת השם", יוקר המחיה "בעזרת השם", משילות "בעזרת השם". אין מה להגיד, ככה מנהלים מדינה… בעזרת השם".

לעומת זאת, צייצו גולשים אחרים, כי אפילו בארה"ב נהוג להשתמש במונחים דתיים ונשיאי ארה"ב לדורותיהם, נוהגים להשתמש בביטוי "אלוקים, שמור את אמריקה".

העיתונאי יקי אדמקר כתב בתגובה: "אני בז. פשוט בז. לכל אותם אנשים שמלגלגים על תגובת נתניהו וסמוטריץ׳ כי הם שילבו בה אמירה כמו ״בעזרת השם״ בהתייחס לכך שכלכלת ישראל תישאר יציבה ואיתנה. מפרשנים אותה במכוון כאילו הכוונה שהם ימשיכו לשבת בחיבוק ידיים ואלוקים יעזור. לא, לא זאת הכוונה. כמה ניתוק וזלזול".

שר החינוך יואב קיש צייץ בתגובה: "כן, בעזרת השם. אלו לא מילים גסות. המילים האלו הן לא תחליף לעבודה קשה, להשקעה, לחשיבה, למאמץ. הן משלימות אותם. אני כותב זאת כאדם חילוני וליברלי. כל מי שכל כך מזועזע משתי המילים הללו, בעזרת השם יפסיק להזדעזע.

בתחילת הערב פרסמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודעה משותפת, בתגובה לתחזית דירוג האשראי של "מודיס". בשבת הורידה מודיס את תחזית דירוג האשראי של ישראל מ"חיובית" ל"יציבה", אך דירוג האשראי נותר על רמה של A1.

בהודעתם כתבוה השניים כי: "כלכלת ישראל יציבה ואיתנה ובעזרת השם תישאר כזאת. האנליסטים של סוכנות הדירוג מודיס מזהים נכון את חוזקתה של הכלכלה הישראלית בכל המדדים ואת . כהמנהיגות הכלכלית הנכונה והאחראית שאנו מובילים בניהול נבון של ההוצאה הציבורית ובקידום רפורמות מעודדות צמיחה.

הרכב ההוצאה הציבורית והפחתת החוב הלאומי תומכים וימשיכו לתמוך בצמיחת המשק ובהגדלת הצמיחה והפריון, וכך גם הפחתת הרגולציה, השקעה בשילוב אוכלוסיות בשוק התעסוקה ויצירת סביבת שוק חופשי תחרותי ויעיל יותר.

אנו מעבירים תקציב אחראי ומוטה צמיחה ותשתיות ושומרים על מסגרות התקציב בכדי להיאבק באינפלציה וביוקר המחיה, ומקדמים חוק הסדרים דרמטי שיאפשר האצת מיזמי תשתית לאומית, הסרת חסמים בתחום הדיור והיבוא, הפחת רגולציה ובירוקרטיה, קידום תחרות בשוק ההון ובענף הבנקאות ומאבק בהון השחור כמחולל מרכזי של הפשיעה המאורגנת לשם החזרת המשילות והביטחון האישי.

עוד מבחזית החדשות

החשש שמעלים האנליסטים של מודיס מהמחלוקת הציבורית והשפעתה על היציבות הפוליטית והכלכלית של ישראל הוא טבעי למי שאינו מכיר את חוסנה של החברה הישראלית.

כמי שמאמינים בעוצמתה של החברה הישראלית, באחדותה וביכולתה לצלוח מחלוקות ומשברים, כפי שעשינו פעמים רבות בעבר, אנו משוכנעים שכך יהיה בעזרת השם גם הפעם.

מדינת ישראל היא דמוקרטיה חזקה ומתוך כך אזרחי ישראל מקיימים שיח ער על נושאים המהווים סלע מחלוקת בתוך החברה הישראלית ואלו סממנים לחוזקתה של הדמוקרטיה הישראלית".

מטבען, מחלוקות פוליטיות עזות מובילות למחאה ויכולות לייצר חוסר ודאות זמני, אלו סיכונים שנלקחים בחשבון ומגודרים בתוך ההערכות הכלכליות של מדינת ישראל.

לא תהיה שום פגיעה בדמוקרטיה הישראלית ובכלכלה הישראלית. ואנו נמשיך להוביל מדיניות כלכלית, ביטחונית וחברתית אחראית ולעשות הכל למען כלכלה ישראלית יציבה, צומחת ומשגשגת.

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. כאשר אוכל שרימפסים משתמש בשם ה' כדי לקושש קולות, זהו חילול ה'. כאשר מישהו שפעל נגד דעת כל רבניו משתמש בשם ה' – גם זה חילול ה'.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים