שיתוף
תגובות
חדשות » שוחרר חבר הפרלמנט הירדני שהבריח נשק וזהב
בכירים ישראלים מסרו כי אל-עדוואן, שנתפס עם נשק וזהב במעבר אלנבי, יועמד לדין בירדן | מחקירתו עלה כי מאז 2022 הבריח 12 פעמים אמל"ח תמורת תשלום רב
חבר הפרלמנט הירדני עמאד אל עדוואן | צילום: רשתות - לפי סעיף 27א'

בעקבות הלחץ הדיפלומטי הכבד אותו הפעילה ירדן על ישראל, העביר היום (ראשון) ישראל לירדן את חבר הפרלמנט עימאד אל-עדוואן, שנתפס בגשר אלנבי כשניסה להבריח אמצעי לחימה וזהב. בכירים ישראלים אמרו כי לפי הבנות שהושגו בין השב"כ לשירותי הביטחון הירדניים, חבר הפרלמנט יועמד לדין בירדן.

על פי דיווחים בירדן, הוסרה חסינותו של חבר הפרלמנט, והוא ייחקר על ידי גורמים הביטחון עם שובו למדינה. לדברי בכיר ישראלי, שב"כ מיצה את חקירת חבר הפרלמנט וקיימת חשיבות בהעברתו לירדן, כדי שחקירתו תימשך על ידי המודיעין הכללי הירדני.

עוד מבחזית החדשות

הבכיר הישראלי ציין כי המודיעין הירדני צפוי לשתף את ישראל במידע הנוסף שיעלה בחקירה. לדברי הבכיר "מדובר באירוע של בצע כסף, לא באירוע לאומני או במעורבות בטרור, כל ההברחות היו על רקע פלילי" עוד אמר הבכיר כי "היחסים הביטחוניים עם ירדן רחבים וחשובים הרבה יותר".

כזכור, לפני כשבועיים עצרה המשטרה את אל-עדוואן בחשד שניסה להבריח זהב ונשק, ברכבו נמצאו 12 רובים ו-194 אקדחים. משרד החוץ הירדני מסר אז כי הוא "עוכב לחקירה בתיאום עם כל הרשויות הנוגעות בדבר". בהמשך, נעצרו תושבי יהודה ושומרון נוספים החשודים במעורבות בהברחות יחד עם חבר הפרלמנט הירדני.

בחקירה נחשף כי מאז פברואר 2022 ביצע אל-עדוואן 12 הברחות של סחורות שונות אל תחומי מדינת ישראל, תוך שהוא מנצל את דרכונו הדיפלומטי, ביניהן הברחות של בעלי חיים וסיגריות אלקטרוניות. עוד עלה בחקירה כי מתחילת 2023 בהריח אל-עדוואן נשק לתחומי ישראל מספר פעמים. בתמורה להברחות הוא קיבל כסף רב.

דובר משרד החוץ הירדני כתב כי משרדו, בשיתוף עם הגורמים הרלוונטיים בממלכה, פועלים "לטפל במצב בהקדם האפשרי". בנוסף, כמה חברי פרלמנט מקומיים וגופיים אזרחיים ירדניים קראו לממשלה שלהם ול"כוחות הכיבוש הישראלים" לשחרר את אל-עדוואן, מייד יחד עם עוד 19 אסירים ירדנים המוחזקים גם הם בבתי הכלא בישראל.

אל-עדוואן בן ה-35, עורך דין במקצועו, נחשב לאחד מחברי הפרלמנט הצעירים ביותר בממלכה. בעבר, הרבה להתבטא כנגד ישראל ומדיניותה, והוא ידוע בשל הקו והעמדה האנטי ישראלית שלו. כך למשל, חתם על עצומה לגירוש השגריר הישראלי מעמאן, ואף הזדהה בכמה מקרים עם מנהיגיהם של ארגוני הטרור הפלסטינים. בזמן מבצע "שומר החומות" אמר אל-עדוואן בכנס מקומי: "הישות הציונית היא אויב של כל מוסלמי. עליכם לחנך את ילדיכם שההתנגדות היא כבוד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים