שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » שובר שוויון? ארה"ב תספק לאוקראינה נשק חדש למלחמה
גורמים בממשל האמריקאי הודיעו, כי וושינגטון תשלח לאוקראינה תחמושת אורניום שתשוגר מטנקי אברמס שסופקו על ידי ארה"ב | הנשק צפוי להגיע בסתיו
טנק אברמס

גורמים בממשל האמריקאי הודיעו, כי ארה"ב צפויה לשלוח לאוקראינה תחמושת אורניום, שתשוגר מטנקי אברמס שסופקו לה על ידי ארה"ב. ארה"ב התחייבה לשלוח 31 טנקי קרב ראשיים של אברמס, והם עומדים להגיע לאוקראינה במהלך הסתיו. "אין מכשולים משמעותיים לארה"ב לשלוח תחמושת אורניום", אמר גורם בכיר בממשל.

השימוש בתחמושת אורניום משמש לעיתים קרובות כוחות מזוינים רבים, כולל ארה"ב ובריטניה. מדובר בכדורים קינטיים, שאינם מתפוצצים, אלא חודרים לשריון של טנק בעת ירי במהירות גבוהה. למרות זאת, תחמושת זו שנויה במחלוקת, שכן מחקרים טוענים שיש להם השפעות בריאותיות הרסניות "הסכנה הבריאותית הנשקפת מאורניום ממשיכה להוות ויכוח", אמר בעבר מומחה הטכנולוגיה הצבאית דיוויד המבלינג.

עוד מבחזית החדשות

תחמושת אורניום היא "תחמושת הטנקים החזקה ביותר שקיימת", לפי חמיש דה ברטון-גורדון, קולונל לשעבר של הצבא הבריטי, שפיקד על כוחות ההגנה הכימית, הביולוגית, הרדיולוגית והגרעינית של בריטניה ושל נאט"ו.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, טען שלמהלך זה יש מרכיב "גרעיני". לעומת זאת דובר משרד ההגנה הבריטי אמר כי "זהו רכיב סטנדרטי ואין לו שום קשר לנשק גרעיני או ליכולות. רוסיה יודעת את זה, אבל מנסה בכוונה לבטל מידע".

טנקי קרב מתוצרת המערב כמו אברמס, צ'לנג'ר 2 או טנקי Leopard, שנתרמו על ידי ארה"ב, גרמניה, בריטניה ובעלות ברית בינלאומיות אחרות חסינות הרבה יותר מכדורי אורניום, אמר דה ברטון-גורדון. "שריון טנק רוסי אינו חזק כמו שריון מערבי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים