שיתוף
תגובות
חדשות » שגריר ישראל נגד ה"ניו יורק טיימס": "מציגים את ישראל כמפלצת"
שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, הציג נתונים ועל פיהם מספר מאמרי הגינוי לישראל כפול הגינוי לאיראן | ארדן: "העיתון מסתיר באופן מכוון ושיטתי את האמת מקוראיו"
גלעד ארדן, שגריר ישראל באו"ם | צילום: חן גלילי, המכון למחקרי ביטחון לאומי

שגריר ישראל באו״ם גלעד ארדן, שלח אמש (שלישי) מכתב נוקב לעורך הניו יורק טיימס, שבו ביקר בחריפות את הסיקור המוטה והאנטי ישראלי של העיתון. במכתב הציג השגריר נתונים מתוך מחקר עומק שנערך בשנה האחרונה באוניברסיטת בר אילן, המוכיח באופן חד משמעי כי אופי הסיקור של העיתון כלפי ישראל חד צדדי.

מבדיקת הנתונים ועלה כי בשנת 2022 פרסם ה"ניו יורק טיימס" 361 מאמרים לגבי ישראל, רובם מכפישים הממתגים את ישראל כמדינה המפרה זכויות אדם. עוד עולה מהמחקר כי מספר טורי הדעה שגינו את ישראל היה כמעט כפול ממספר טורי הדעה שבהם גינו את איראן, זאת למרות שבשנה האחרונה המשטר האיראני רצח מפגינים חפים מפשע ברחובות, דיכא נשים והאיץ את תוכנית הגרעין שלו תוך הפרת מוסכמות ואמנות רבות. עוד ציין השגריר כי בשנת 2022 פרסם ה״ניו יורק טיימס״ רק ארבעה מאמרים שליליים על חיזבאללה, חמאס והג׳יהאד האסלאמי גם יחד.

עוד מבחזית החדשות

השגריר ארדן האשים את עורך העיתון בסיקור מוטה ובעיוות המציאות בשטח: ״אבני היסוד של האתיקה העיתונאית הן האמת, הדיוק והאובייקטיביות, אך כשמדובר בישראל, ה״ניו יורק טיימס״ אינו מרגיש מחויב לאותן אמות מוסר. הדיווחים של הניו יורק טיימס מתארים מציאות מעוותת לחלוטין ולפיה מדינת ישראל היא מפלצת והפלשתינים הם הקורבנות ומעלים את קיומם של ארגוני הטרור והמחבלים. זהו עיוות מוחלט של המציאות. העיתון שלך מסתיר באופן מכוון ושיטתי את האמת מקוראיו״.

עוד כתב ארדן: ״בשל חצאי האמיתות הללו, קהל הקוראים של הניו יורק טיימס אינו מודע לקיומם של ארגוני הטרור הללו, ובוודאי שלא לאיום שהם מהווים על ישראל. הסיקור המוטה של העיתון לא רק מעוות האת האמת, הוא גם מעודד טרור. בימים בהם האנטישמיות והשנאה העמוקה נגד מדינת היהודים נמצאות בעלייה, האחריות מונחת גם על כתפיכם. הנרטיבים המשמיצים של הניו יורק טיימס תורמים באופן פעיל לשנאת היהודים ולמעשה ממלאים תפקיד בסכנה בה נמצאים יהודים בכל רחבי העולם״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים