שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שגריר ארה"ב בישראל יסיים את תפקידו בקיץ
שגריר ארצות הברית בישראל, טום ניידס, הודיע כי בכוונתו לפרוש מתפקיד השגריר בקיץ הקרוב | עד שימונה לו מחליף תכהן במקומו סגניתו סטפני האלט
טום ניידס, שגריר ארה"ב בישראל | צילום: US Embassy

שגריר ארצות הברית, טום ניידס הודיע הבוקר (שלישי) כי בכוונתו לפרוש מתפקיד השגריר בארץ, אחרי פחות משנתיים בתפקיד. גורמי ממשל אמריקאים אמרו לאתר החדשות "אקסיוס" כי "ניידס, נפגש הבוקר עם הצוות הבכיר שלו כדי להודיע ​​להם על כוונתו לפרוש בקיץ הקרוב". עד שימונה שגריר חדש, תחליף את ניידס סגניתו סטפני האלט.

בשיחות סגורות אמר ניידס לאחרונה: "אני אוהב את התפקיד ואוהב את ישראל ואין לזה קשר למצב הפוליטי בישראל. זה בגלל המשפחה שלי שנמצאת בארה"ב ואני לבד פה כבר כמעט שנתיים". אשתו של ניידס היא בכירה ברשת CNN וגם ילדיו מתגוררים בארה"ב.

עוד מבחזית החדשות

ההודעה על פרישתו מגיעה על רקע היחסים בין הממשלה בישראל לממשל ביידן בארה"ב. ניידס היה אחד הבכירים האמריקאים שהתבטא בתקופה האחרונה נגד החקיקה. בפברואר האחרון הוא אמר כי הממשל ייעץ לנתניהו "ללחוץ על הברקס" על רקע הניסיון לשנות את מערכת המשפט בישראל: "זה מה שאנחנו עושים עכשיו. אנחנו אומרים לראש הממשלה, כמו שאני אומר לילדים שלי. תפעיל את הברקס. תאט, תנסה להגיע להסכמה, לאחד את הצדדים".

דבריו גררו אז תגובות חריפות מצד חברי ממשלה. שר התפוצות עמיחי שיקלי תקף את ניידס ואמר: "אני אומר לשגריר האמריקני – mind your own business, חד וחלק. תפעיל בעצמך את הברקס. אתה לא סוברני לעיסוק ברפורמות משפטיות. נשמח לדון איתך בענייני יחסי חוץ, בענייני ביטחון. תכבד את הדמוקרטיה שלנו. ראינו בממשל אובמה שלא נותנים גב לישראל, לפעמים נותנים סכין בגב",

יש לציין, כי תפקיד שגריר ארה"ב בישראל הוא אחד התפקידים הדיפלומטים הרגישים ביותר מבחינה פוליטית במשרד החוץ האמריקאי. בין היתר, עקב מערכת היחסים המיוחדת בין ישראל לארה"ב, הקהילה היהודית הגדולה בארה"ב והסכסוך הישראלי-פלסטיני.

ניידס מונה לתפקידו בחודש יוני בשנת 2021 אחרי ששימש בתפקיד בכיר בהנהלת בנק "מורגן סטנלי". במהלך כהונתו של נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, הוא כיהן כסגן שר החוץ האמריקני לענייני מנהל, תחת שרת החוץ דאז הילרי קלינטון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים