שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שגריר ארה"ב בישראל: ביידן חייב להתערב כדי ש"ישראל לא תרד מהפסים"
דמקורטיה?
בריאיון פרידה ל"וול סטריט ג'ורנל", אמר טום ניידס כי ממשל ביידן לא יכול שלא להתערב במה שמתרחש בי| לגבי ג'נין אמר: הדבר החשוב הוא לשמור על קור רוח בגדה
טום ניידס, שגריר ארה"ב בישראל | צילום: US Embassy

רק יממה חלפה מאז אמר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, כי הממשלה בראשות נתניהו היא "הקיצונית ביותר שהוא זוכר", והיום (שני) אמר שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס, שיסיים את תפקידו בקרוב, ל"וול סטריט ג'ורנל" כי ממשל ביידן לא יכול שלא להתערב במדיניות הפנים הישראלית כשהוא רואה שישראל "יורדת מהפסים" בגלל המהפכה המשפטית.

בשליחות הנשיא ביידן, הדגיש ניידס כי "אחת ההודעות ששלחתי לראש הממשלה הייתה ללחוץ על הבלמים, להאט את הקצב. נסה להגיע לקונצנזוס".

עוד מבחזית החדשות

ניידס הודה כי זה נדיר שממשל אמריקאי מתערב בענייני פנים של מדינות אחרות, אבל המהפכה המשפטית, לדבריו, עוררה סימני שאלה לגבי האסמכתות הדמוקרטיות של ישראל והקשר בינה ובין ארה"ב, אותו הוא מכנה "כמו קרובי משפחה". "עם זה לפעמים מגיע מחיר נמוך, שמתבטא כשאנחנו חושבים שהדברים יורדים מהפסים", הוא הסביר.

ניידס לא התייחס בדבריו פרטנית לסעיפים בעייתיים בחקיקה בעיני ממשל ביידן, אך הוא הסביר שהכוונה לפגיעה במוסדות הדמוקרטיים של ישראל, שהאמריקאים נוהגים לשבח כשהם מגנים על ישראל בפורומים בינלאומיים. לדבריו, הבעיה האמיתית של הבית הלבן היא שממשלת נתניהו "מזרזת דברים שבסופו של דבר יכולים להיות להם השלכות ענקיות, לפחות מבחינה תפיסתית, על מה שהופך את ישראל לנהדרת".

ניידס גם התייחס למבצע הצבאי בג'נין ואמר כי "למען ביטחונה של מדינת ישראל הדבר החשוב הוא לשמור על קור רוח בגדה המערבית", והוסיף כי "גם הישראלים וגם הפלסטינים חוששים שהרשות הפלסטינית עלולה לקרוס בגלל שהיא סובלת ממחסור בכספים ולגיטימציה פנימית".

עוד מבחזית החדשות

הוא קרא ליו"ר מפלגת רע"מ מנסור עבאס "הגיבור שלי", כמי שהפך למנהיג הערבי-ישראלי הבכיר הראשון שהכיר בישראל כמדינה יהודית. "אנחנו צריכים יותר עבאסים של מנסור ופחות אנשים אחרים, שיישארו חסרי שם", אמר ניידס.

כזכור, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, אמר אתמול בריאיון חריג לרשת CNN ביחס למדיניות ממשלת ישראל ביהודה ושומרון כי "זו הממשלה הקיצונית ביותר שראיתי מימי גולדה מאיר". לדבריו, "שרים שאומרים "אנחנו יכולים להתנחל בכל מקום שנרצה" הם חלק מהבעיה" כשהוא מתייחס בעיקר לציונות הדתית ולעוצמה יהודית.

הצטרפו ועקבו אחר

5 תגובות

  1. שביידן לא יתערב או שאפשר לומר צוות של אובמה או אובמה בכלל
    שיתעסקו בבריאותו של הנשיא החולה בדמנסיה מתקדמת ומוחלף בדי פעם באנשים שונים עם מסכות
    מוטב שביידן או הסובבים אותו יותר נכון יתעסקו בעסקיו המפוקפקים של ביידן הבן והאב עם משטר סין .ויתעסקו במלחמת סין ארצות הברית

  2. אסור שביידן או ארצות הברית תתערב זה לא תפקידה זו התערבות פוליטית גסה כפי שישראל לא מתערבת פוליטית בארצות הברית כגון עסקיו של ביידן האב והבן עם ממשלת סין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים