שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » שגריר איראן באו"ם: ישראל עומדת מאחורי התקיפה באיספהאן – יש לנו "זכות לגיטימית" להגיב
שגריר איראן באו"ם שלח מכתב למזכ"ל ולנשיא התורן של מועצת הביטחון ובו האשים את ישראל בתקיפת המתקן אליו התייחס כ"מתחם תעשייתי"
פיצוץ במתקן בעיר איספהאן באיראן | צילום: רשתות לפי סעיף 27א

שגריר איראן באו"ם, אמיר סעיד אירוואני, הפנה מכתב למזכ"ל האו"ם ולנשיא התורן של מועצת הביטחון במחאה על מתקפת הרחפנים במתקן הצבאי באיספהאן והאשים כי ישראל עומדת מאחורי התקיפה. אירוואני טען שהמתקן שעל פי דיווחים מיוצר בו נשק מתקדם, הוא "מתחם תעשייתי" השייך למשרד ההגנה בעיר.

לדברי השגריר האיראני, התקיפה מהווה עבירה על החוק הבינלאומי והיא ראויה לגינוי. במכתבו הוא התייחס להצהרות שונות שמסרו ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנשיא והרמטכ"ל, ומחה על האיומים לפגוע בתשתיות חיוניות של איראן. הוא קרא לאו"ם לגנות את ההצהרות, וציין כי איראן שומרת על "זכותה הלגיטימית" להגן על עצמה ולהגיב לכל תוקפנות ישראלית.

עוד מבחזית החדשות

השגריר האיראני מחה גם על ההצהרה "הפרובוקטיבית והבלתי מוצדקת" של פקיד אוקראיני בנוגע לתקיפה באיספהאן, שבה בירך על תקיפת "התשתית החיונית" לדבריו באיראן. השגריר האיראני קרא למועצת הביטחון לגנות את דברי השגריר.

בתחילת השבוע דיווח ערוץ טלוויזיה סעודי כי הפיצוץ במתקן הצבאי באיספהאן נגרם כתוצאה מתקיפה שביצע חיל האוויר של ארה"ב ומדינה נוספת ששמה לא הוזכר. למרות זאת, כמה שעות אחר כך דיווחו גורמי מודיעין אמריקנים כי מתקפת המל"טים בוצעה על ידי המוסד הישראלי. בטהרן טענו כי התקיפה סוכלה וכי במהלכה הופלו שניים משלושת המל"טים התוקפים וכי נגרם נזק קל בלבד לגג המבנה ללא נפגעים.

לפני מספר שבועות הכריזו גורמים אמריקנים בפומבי על איראן כספקית המל"טים העיקרית של רוסיה במלחמה באוקראינה. למרו זאת טענו הגורמים, כי ההערכה היא שהתקיפה באיראן לא בוצעה על רקע המלחמה באוקראינה, אלא נבעה מהחששות של ישראל לגבי הביטחון שלה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים