שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » שגרירת ישראל בטורקיה הגישה כתב אמנה לארדואן
לאחר למעלה מ-4 שנים בהן לא היה שגריר ישראלי בטורקיה, אירית ליליאן הגישה את כתב האמנתה לנשיא ארדואן באנקרה | לדבריה: "זה מעמד מרגש וממלא את הלב בתקווה"
נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן | צילום: Sasa Dzambic, שאטרסטוק

שגרירת ישראל בטורקיה, אירית ליליאן, הגישה אמש (שלישי) את כתב האמנה שלה לנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, הטקס הממלכתי נערך בארמון הנשיאות בן אלף החדרים של ארדואן באנקרה.

במהלך האירוע ניגנה תזמורת צבאית את המנון "התקווה". הנשיא יצחק הרצוג כתב על כך בתגובה "מרגש לשמוע שוב את המנון התקווה בארמון הנשיאותי באנקרה". הוא הוסיף גם  כי הטקס מהווה "צעד חשוב ביחסים בין ישראל לטורקיה" וכי הוא מצפה לקבל בקרוב את כתב ההאמנה של שגריר טורקיה בישראל. בתחילת החודש הגיש שגריר טורקיה החדש שקיר אוזקן טורנולר את העתק כתב האמנתו לראש הטקס במשרד החוץ, והוא צפוי להגישו לנשיא הרצוג ב-11 בינואר, בטקס רשמי שיערך בבית הנשיא. 

עוד מבחזית החדשות

טקס הגשת כתב האמנה התקיים בעקבות התחממות היחסים בין ישראל לטורקיה בשנה האחרונה. הטקס שהתקיים היום באנקרה, קורה אחרי יותר מארבע שנים שבהן לא היה שגריר ישראלי בטורקיה, לאחר גירושו של השגריר הקודם איתן נאה בשנת 2018 לאחר אירועי המרמרה.

השגרירה אירית ליליאן אמרה אחרי הטקס כי "היה זה מעמד מרגש וממלא את הלב בתקווה. כולנו ציפייה כי תהליך ההתקרבות המדינית בין ישראל לבין טורקיה יתגבר, יתרחב וישתרע על תחומים רבים של שיתוף פעולה. לטובתנו, לטובת הרפובליקה של טורקיה ולטובת האזור כולו. כאן נהוג לומר "אינשאללה" ולקוות שאכן יעלה רצון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים