שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » שביתת אזהרה ומחאת רופאים בכיכר הבימה
קיצוץ 600 תקנים
באוצר מתכונים לפטר 600 רופאים מתמחים שפעלו בתקופת הקורונה • בהסתדרות הרופאים מוחים על רקע המשבר • ב-24 השעות הקרובות: בתי החולים יפעלו במתכונת חירום
קורונה | צילום: V.Baturin, שאטרסטוק

כ-200 רופאים מתמחים יצאו להפגין היום (שני) בכיכר הבימה בתל אביב נגד החלטת משרד האוצר לבטל 600 תקנים שנוספו לבתי החולים בתקופת משבר הקורונה. זאת לצד שביתת אזהרה כללית של הרופאים במערכת הבריאות בכל רחבי הארץ שהחלה היום בשעה 07:00, שתימשך ב-24 השעות הקרובות, על רקע המשבר עם משרד האוצר. הצעד החריף הזה הגיע לאחר שבהסתדרות הרופאים החליטו להחריף את המאבק ועל כן, יוענקו רק טיפולי חירום.

המפגינים נושאים שלטים בהם נכתב "אין חולים כי אין תקנים", לצד קריאות "או תקנים או שביתה. לא מחליטים עלינו בלעדינו". לרחבת כיכר הבימה הגיעו גם חברי כנסת מימין ומשמאל כדי לתמוך במתמחים. "יש פה מציאות לא פשוטה של מתמחים", אמרה ח"כ עידית סילמן, "כולם חבר'ה צעירים שבונים משפחות ואת הקריירה שלהם. אנחנו רוצים שהוא יהיה קשוב לחולים, ולא יהיה פנוי. אנחנו צריכים עוד תקנים". ח"כ רם שפע אמר: "אתם שובתים בגלל שכל הממשלות הקודמות לא עשו כלום בשבילכם. צריך להפסיק להשתמש בפלסטרים".

השביתה מתקיימת בכל בתי החולים, כולל בתי החולים הפסיכיאטריים, השיקומיים והגריאטריים, שיפעלו במתכונת שבת וחג. גם קופות החולים ומרפאות החוץ לוקחות חלק בשביתה – למעט אלו שקיבלו אישור מיוחד מוועדת החריגים, שמורכבת ממנהל מחלקת הרדמה או מנציגו.

בהסתדרות הרופאים אמרו: "אנחנו שובתים בגלל ההתנהלות הכוחנית והבריונית מצד משרד האוצר בשבועות האחרונים ובעקבות התחזקות המגמה על רקע הוואקום השלטוני". לצד השביתה, מתוכננות להתקיים הבוקר כמה הפגנות בבתי החולים ברחבי הארץ. יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, אמר כי הוחלט לצאת למאבק על הסכמי שכר הרופאים על רקע החלטות מקוממות של האוצר, ובהן כאמור החלטה לפטר 600 רופאים שגויסו למאבק בנגיף קורונה.

. במידת הצורך ניתן להתקשר למוקד הרפואי ולבדוק את האפשרויות. בכל עיר גדולה תפעל מרפאה ראשונית תורנית אחת כדי לספק מענה רפואי לתושבים.

ההנחיה הכללית לציבור שזקוק לטיפול רפואי היא לא להגיע, אלא אם מדובר במקרים רפואיים דחופים ומצילי חיים. במהלך השביתה רוב המחלקות בבתי החולים יפעלו במתכונת חירום – וגם בקופות החולים יינתן שירות בהיקף מצומצם. חדרי המיון יעבדו במתכונת שבת עם כוח אדם קטן יותר, הניתוחים יבוצעו לאחר אישור מוועדת החריגים של ועד בית החולים, והמערך האמבולטורי במרכזים הרפואיים ובמרפאות החוץ צפוי לשבות. גם אשפוז היום הפסיכיאטרי יושבת, וטיפולי IVF גם הם יופנו לוועדת חריגים.

הרופאים איימו אתמול כי אם 600 תקני הרופאים שניתנו לבתי החולים במשבר הקורונה יילקחו מהם – יינקטו צעדים חריפים יותר משביתת האזהרה של 24 שעות שצפויה מחר, וביניהם גם שביתה ארוכה יותר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים