שיתוף
תגובות
בריאות » במחאה על האלימות נגד הרופאים: שביתה במערכת הבריאות
בבתי החולים ברחבי הארץ פתחו הבוקר בשביתה, למשך יממה בעקבות מקרי האלימות הרבים שהתרחשו לאחרונה בבתי החולים | השביתה כוללת דחיית ניתוחים וסגירת מרפאות קופ"ח
רופאים בבית חולים קפלן | צילום: גלעד שעבני שופן

החל מהבוקר (שני) בשעה 07:00 החלה שביתה כללית במערכת הבריאות, שבמסגרתה תפעל מערכת הבריאות במתכונת שבת וחג בבתי החולים ובסניפי קופות החולים ברחבי הארץ. השביתה תסתיים מחר בשעה 7:00 בבוקר. השביתה כוללת גם מרכזים רפואיים גריאטריים, פסיכיאטריים ושיקומיים. בעקבות השביתה יבוטלו ניתוחים לא דחופים ובדיקות מתוכננות.

קופות החולים הקהילתיות ברחבי הארץ יהיו סגורים ובכל הערים הגדולות תפעל מרפאה תורנית. כמו כן לא יינתנו שירותים בתחנות "טיפת חלב", בלשכות הבריאות, בבתי הספר ובמשרדי הממשלה.

עוד מבחזית החדשות

במסגרת מתכונת החירום ימשיכו לפעול כרגיל חדרי המיון, טיפול נמרץ, שירותי דיאליזה דחופים, חדרי לידה, פגיות וטיפולים אונקולוגיים. כמו כן תהיה ועדת חריגים מקומית לאישור ניתוחים דחופים.

בנוסף, יוחרגו מהשביתה טיפולי גסטרו דחופים שלא ניתן לדחות, טיפולים אונקולוגיים וסקירת מערכות מאוחרת. גופים נוספים שהוחרגו מהשביתה הם רופאי צה"ל, משרד הביטחון, משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר, שבהם ימשכו שירותי הרפואה כרגיל.

ההסתדרות הרפואית החליטה על השביתה בעקבות מספר מקרי אלימות נגד צוותים רפואיים. בהודעת ההסתדרות הרפואית נכתב כי: "למרבה הצער, למרות ריבוי מקרי האלימות, לא הוספו די מאבטחים להגנה על הצוותים הרפואיים, לא החומרה הענישה ולא הוטמעה מערכת דיווח למניעת אירועי אלימות".

בהסתדרות הרפואית לא אהבו את המכתב ששיגר אתמול מנכ"ל משרד הבריאות ואמרו בתגובה: "אנחנו מקיימים שביתת אזהרה מחר למשך 24 שעות בלבד. שבענו מהבטחות. אנחנו דורשים הגנה בלתי מתפשרת על רופאות ורופאי ישראל. במידה ודרישותיו לחיזוק מערך ההגנה על צוותי הרפואה בבתי החולים ובקהילה לא יענו בזמן סביר, נחריף צעדים ארגוניים".

עוד מבחזית החדשות

עוד כתבו בהסתדרות הרפואית כי ההסתדרות "תמשיך לפעול למיגור האלימות כנגד רופאות, רופאים ועובדי מערכת הבריאות עד אשר המעסיקים ומשרד הבריאות יעמדו בחובתם לדאוג לקיומה של סביבת עבודה הולמת ובטוחה ובכלל זה, יציבו שוטרים ומאבטחים במוסדות הרפואיים, ירחיבו את סמכויותיהם, יחמירו את הענישה, יבצעו תיקוני חקיקה, יפעלו להטמעת מערכות לדיווח ולמניעת אירועי אלימות ויפעלו למיצוי הדין עם הגורמים האלימים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים