שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » רק 4% התחסנו באיחוד האירופי
נתון מדאיג
למרות שיפור מסוים בשבוע האחרון, המספרים עדיין עגומים. והקצב האיטי לטענת גורמים בארגון בריאות העולמי, הוא הגורם להארכת המגיפה ביבשת
בניין ארגון הבריאות העולמי בז'נבה | צילום: Hector Christiaen, שאטרסטוק

ארגון הבריאות העולמי ביקר היום (חמישי) בחריפות את קצב החיסונים האיטי של האיחוד האירופי, שגורם לטענתו להארכת המגיפה ביבשת. הסיבה לכך היא כנראה בשל חשש בקרב חלק מהמדינות מהשימוש בחיסונים של 'אסטרה-זניקה' ו'אוקספורד', על אף שארגון הבריאות העולמי וסוכנות התרופות האירופית ממליצים להמשיך להשתמש, למרות כמה מקרים של קרישי דם בקרב מחוסנים, שכלל לא ברור אם נובעים מהחיסונים עצמם.

ראש ארגון הבריאות העולמי באירופה הנס קלוגה, אמר כי "החיסונים הם הדרך הטובה ביותר שלנו לצאת מהמגפה הזאת, אבל מבצע החיסונים איטי באופן בלתי מתקבל על הדעת. אנחנו חייבים להגביר את קצב הייצור, להסיר את המכשולים בהפצת החיסונים ולהשתמש בכל בקבוקון שיש לנו".

לפי נתוני הארגון, רק 13.4% מכלל האוכלוסייה הבוגרת באירופה קיבלו מנה אחת של החיסון, ו-4% בלבד התחסנו במנה שנייה. הארגון כולל 53 מדינות וטריטוריות באזור אירופה, כולל רוסיה וכמה מדינות במרכז אסיה. ומונה כ- 750 מיליון תושבים.

מספר המחוסנים הממוצע ליום בארבע המדינות הגדולות באיחוד – גרמניה, צרפת, איטליה וספרד, היה השבוע הגבוה ביותר מתחילת מבצע החיסונים. צרפת הקימה מתחמי חיסונים באצטדיונים – וגם במרפאות וטרינריות ובמרפאות שיניים. ראש הממשלה החדש של איטליה, שבה יש יותר מ-20,000 נדבקים חדשים ביום, גייס את הצבא למבצע החיסונים, ומקווים לעלות מ-230,000 חיסונים ביום לחצי מיליון. לפי דיווח ברויטרס .

נכון להיום, מעל 152 מיליון מנות ניתנו ברחבי אירופה. כ-25.5% מכלל המנות שניתנו בעולם. כ-12% מכלל אוכלוסיית העולם חיה באזור אירופה, לפי הגדרת הארגון. בממוצע, 0.31% מאזרחי אזור אירופה מקבלים מנה בכל יום. על אף שמדובר בכמעט קצב כפול משאר העולם, העומד על 0.18%, באירופה מנסים להגביר את הקצב של מבצע החיסונים המשותף, שכרגע רחוק מהיעדים ומפגר אחרי מבצעי החיסונים של ישראל, בריטניה וארה"ב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים