שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » רקטור אוניברסיטת תל אביב בהאשמה חמורה: "סתימת פיות איננה עלילת דם"
רקטור אוניברסיטת ת"א האשים בחריפות את עמיתיו, כי ב"שבוע הדמוקרטיה" לא נעשה מאמץ לקיים שיח אמיתי | הסטודנטים בתגובה: "אל תהיה בצד הלא נכון של ההיסטוריה"
אוניברסיטת תל אביב | צילום: ויקיפדיה

רקטור אוניברסיטת תל אביב פרופ' מרק שטייף האשים היום (ראשון) את עמיתיו לסגל בסתימת פיות לתומכי הרפורמה המשפטית במסגרת "שבוע הדמוקרטיה" המתוכנן במוסד האקדמי.

לדברי שטייף "שבוע הדמוקרטיה התחיל במפגן מרשים ואתם ניצחתם. הבאתם אנשים נחושים בצדקת הדרך, לדבר ולחזק אנשים אחרים שמשוכנעים בה בדיוק באותה המידה"

עוד מבחזית החדשות

למרות זאת, טען שטייף "אם היה בקהל הזה מישהו שהתלבט בכנות או בתמימות בין תמיכתו ברפורמה להתנגדותו לה, הרי שהוא לא נשאר שם כבר אחרי הדובר השני או השלישי".

עוד טען שטייף "לא באנו לשמוע את מי שחושב שונה מאתנו, ואפילו לא את מי שלא יודע מה הוא חושב ורוצה לשאול שאלות. באנו להפגין, להרצות, להטיף, להתנשא ולספר לכולם עד כמה אנחנו טובים, נאורים, חכמים ונאמנים לדרכנו, בעוד שכל מי שאיננו אתנו הוא אדם חשוך תומך דיקטטורה ונטול מוסר. במקום לדבר על מה כן אפשר לעשות בחרנו להתבצר בעמדותינו ולדבר רק על מה שאי אפשר. בחרנו לסרב לשמוע. בכאב רב, אין אלא להודות בכך שהדיבור על סתימת פיות באקדמיה איננו עלילת דם. אם הייתה לי תקווה לכך שיתפתח משהו קונסטרוקטיבי ומועיל באוניברסיטת תל אביב בשבוע הדמוקרטיה הזה, הרי שהיא חוסלה באחת".

מטעם "מחאת הסטודנטים" נמסר בתגובה: ""מצער אותנו שכך בחר פרופסור מארק שטייף להתבטא. לדבריו, אלפי סטודנטים ומרצים מאוניברסיטת תל אביב הגיעו "להטיף, להתנשא ולספר לכולם עד כמה אנחנו נאורים". אז לא, מר שטייף. הגענו להילחם על העתיד שלנו. להילחם על הזכויות שלנו. אולי כבודו לא חש שהזכויות שלו יהיו על תנאי עם השלמת ההפיכה המשטרית, אבל הנשים, הערבים והמיעוטים שנמנים עם תלמידי האוניברסיטה בהחלט מרגישים כך".

עוד מבחזית החדשות

"יש בהחלט מקום לשיח ולדיון, ויש מקום לוויכוח. אבל לייצר שיח מאוזן על הפיכה לא מאוזנת זה דבר מגוחך במקרה הטוב, ושקרי במקרה הרע. חודשים שמתקיימות ההפגנות ומהנדסי ההפיכה לא עצרו ולו לרגע. אם האוניברסיטאות אינן מעוז של דמוקרטיה ליברלית- אז הן מועלות בתפקידן ההיסטורי. פרופסור – אל תהיה בצד הלא נכון של ההיסטוריה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים