שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » רקטה מעזה נפלה בשטח פתוח – צה"ל תקף ברצועה
מתיחות בדרום
חיל האוויר הונחה לרענן מטרות לתקיפה סביב רצועת עזה • כיפות ברזל נוספות נפרסו בדרום, כוחות הביטחון תוגברו • הפרות סדר הלילה לאורך גבול רצועת עזה
רקטות מעזה | צילום: דדי פולד

בצל האירועים האלימים: ארגוני הטרור ברצועת עזה ירו רקטה לעבר שטח ישראל, כך אישרו הלילה (מוצאי שבת) בצה"ל. מדובר צה"ל נמסר כי לפני זמן קצר, זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל. הופעלה התרעה בשטח פתוח בלבד.

מאוחר יותר הלילה, כלי טיס של צה"ל תקף עמדה צבאית של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה לרקטה ששוגרה משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל הלילה".

מוקדם יותר התפרעו פעילים פלסטינים סמו לגדר הגבול עם ישראל, יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הגבול וכוחות הביטחון. בצבא הגיבו בירי אמצעים לפיזור הפגנות וכמה מחבלים נפצעו. במועצה האזורית אשכול דיווחו על שמיעת הדי פיצוצים מכיוון הרצועה.

ב'ווינט' דווח כי מערכת הביטחון נערכים לאפשרות של הסלמה ברצועת עזה, ובאזור הדרום תוגברו הכוחות בשטח ונפרסו סוללות כיפת ברזל נוספות מחשש לירי. בתוך כך, מפקד אוגדת עזה, תא"ל נמרוד אלוני, ניהל פגישת תדרוך עם ראשי הרשויות בעוטף עזה. בפגישה עלו שורה של נושאים על היערכות צה"ל לאפשרות של הסלמה בדרום.

ב'וואלה' דווח כי ראש אגף המבצעים במטה הכללי, האלוף אהרון חליוה, הנחה את חיל האוויר לרענן מטרות לתקיפה סביב רצועת עזה ולהיות ערוכים להידרדרות ביטחונית. עוד הוחלט בצה"ל לתגבר את היקף כלי הטיס הלא מאוישים למשימות איסוף. כמו כן, הוחלט לעבות את ההגנה על גבול רצועת עזה, לפי דרישת פיקוד הדרום, ולהוסיף לכוח צלפים, לוחמים בהיקף מצומצם וכוחות לכיבוי אש.

גורמים בכירים במערכת הביטחון אמרו הערב כי הרוגים סביב הר הבית, פיגועים או פעולת תג מחיר יכולים לגרור את רצועת עזה לתגובה. בשלב זה מעריכים במערכת הביטחון כי מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, לא מתכוון להסלים את המצב, ולכן בשלב הזה הוא מסתפק בהפגנות על הגדר ובהפרחת בלוני תבערה.

דובר הזרוע הצבאית של חמאס שיגר מוקדם יותר מסר מאיים לישראל: "אנו מצדיעים לאנשינו האיתנים שנמצאים בירושלים ובמסגד אל-אקצא, ואומרים להם שהמפקד מוחמד דף הבטיח לכם והוא לא יפר את הבטחתו". לפני כמה ימים אמר דף כי ישראל תשלם אם "לא תיעצר התוקפנות נגד הפלסטינים".

חמאס מנסה להצית את המהומות בתקשורת וברשתות החברתיות עם קריאות נגד ישראל מצד אסמעיל הנייה שהעביר מסר לראש הממשלה: "נתניהו, אל תשחק באש. אנחנו מברכים את הירושלמים על המהפכה שתימשך". מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלהאם, אמר כי "אם ירושלים תמשיך לבעור לילה אחר לילה, עזה לא תישאר שקטה" ואיים בירי רקטות על ישראל.

ב'אל ערבייה' דווח כי מצרים מנהלת מגעים לעצירת ההסלמה בירושלים. לפי גורמי ביטחון מצריים, שצוטטו בדיווח של אל-ערביה, המגעים לבלימת ההסלמה עדיין נמשכים. במצרים הזהירו את ישראל שאם ההסלמה תימשך הדבר עלול להוביל לאינתיפאדה נוספת.

ביישובי העוטף פרצו אתמול 10 שריפות מבלוני תבערה, ונזק נגרם לשדה חיטה. לפני 11 ימים נורו שתי רקטות לעבר ישראל ונפלו בשטח רצועת עזה. בתחילת אותו שבוע שלוש רקטות שוגרו לעבר ישראל. שתיים מהן יורטו והשלישית נחתה בשטח הרצועה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים