שיתוף
תגובות
חדשות » רצועת עזה: עימותים קשים בין תושבי בית לאהיא לארגון חמאס
תושבי בית לאהיא שבצפון הרצועה יוצאים בימים האחרונים לרחובות על רקע החלטת חמאס להפקיע אדמות שבתחומי העיר ולספח אותן לעיריות סמוכות
מהומות פלסטינים | צילום: שאטרסטוק

תושבי בית לאהיא שבצפון רצועת עזה יצאו בימים האחרונים במחאה חריפה שלא רואים כמותה בכל יום. המחאה מגיעה על רקע ההחלטה שקיבל חמאס בנוגע להפקעת קרקעות. כעת, המאבק שרק החל מהווה אתגר רציני לארגון הטרור ששולט ברצועה מאז 2007.

המניע להפגנות הסוערות שמתפשטות בבית לאהיא, הוא ההחלטת חמאס להפקיע אדמות שבתחומי העיר ולספח אותן ליישובים סמוכים, כמו עיריית בית חאנון ומועצת אום א-נצר. צעד זה עורר זעם רב בקרב תושבי בית לאהיא שהודיעו ש"לא ניתן לזה יד". למרות אווירת הפחד שהחמאס משרה ברצועה, תושבים רבים החליטו שהפעם חמאס עבר את הקו האדום והם לא ישתקו עד שארגון הטרור ישנה את תוכניותיו.

עוד מבחזית החדשות

מועצת עיריית בית לאהיא קיימה ישיבת חירום שבסיומה הודיעה כי הם מתנגדים להחלטה בתוקף וכי החליטו לפתוח בהליך משפטי נגדה, בגיבוי מסמכים וראיות שמוכיחות לטענתם את "הזכות של עיריית בית לאהיא באדמתה ההיסטורית". עוד הודיע מועצת העירייה, על צעדי הסלמה שכוללים קיום עצרות וצעדות של כל קבוצות האוכלוסייה במחאה על החלטת חמאס.

מחאת העזתים בצפון הרצועה תופסת תאוצה גם ברשתות החברתיות, והן קוראות לצעירים לבוא ולהפגין. המפגינים טוענים כי "אדמות בית לאהיא הן קו אדום, נמחה עד לביטול ההחלטה".

בינתיים, עוד ועוד תושבים בבית לאהיא מתאספים מידי ערב ברחובות ומציתים מחאה חדשה נגד חמאס. המוחים מציתים צמיגים בניסיון לשבש את הדרכים ואת שגרת היום, כדי להתגרות בשלטון, על אף שהם עלולים לשלם על כך מחיר כבד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים