שיתוף
תגובות
משפט » ר"ע בי"ש נדרשת להשיב את סגנה לתפקידו
"הדיחה שלא כדין"
עו"ד רווח שלחה מכתב התראה לבלוך, לעירייה וליועץ המשפטי של העירייה, שבו היא טוענת, כי לראשת העירייה אין סמכות ליטול מגולדברג את סמכויותיו
עיריית בית שמש | צילום: Ahmed Zaggoudi, שאטרסטוק

טלטלה פוליטית מתנהלת בימים אלה בעיריית בית שמש לאחר שראשת העירייה, עליזה בלוך, פיטרה בצעד דרמטי חברים רבים מהקואליציה מתפקידיהם, וביניהם גם את סגניה וכתוצאה מכך עלולים לאבד את שכרם.

במכתב ששלחה בלוך לסגנה, שמעון גולדברג (אגודת ישראל), הודיעה לו, כי הוא מודח מראשות ועדת המשנה לתכנון ובנייה ומראשות ועדת הרישוי וכי ימשיך אמנם לכהן כסגן, אך כל סמכויותיו בטלות ומבוטלות בתוך 48 שעות מיום קבלת מכתבה זה. בלוך אף מציינת במכתבה, כי מאחר שסמכויותיו של גולדברג הואצלו על ידה, זכותה גם לשלול אותן.

צעד זה של ראשת העירייה קיבל גיבוי גם מהיועץ המשפטי של העירייה, שהודיע לגולדברג במכתב, כי לאור חוות דעת משפטית שקיבל, הוא מאמץ את החלטת ראשת העירייה, ומשכך גולדברג אינו משמש יותר כיו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה.

גולדברג, מצידו, לא נשאר חייב, ופנה לעו"ד הילה רווח, המתמחה בייצוג עיריות ורשויות מקומיות. עו"ד רווח שלחה מכתב התראה לבלוך, לעירייה וליועץ המשפטי של העירייה, שבו היא טוענת, כי לראשת העירייה אין סמכות ליטול מגולדברג את סמכויותיו, שכן חלקן לפחות לא הואצלו לו, אלא ניתנו לו בדרך של מינוי, ולאחר הצבעה במליאת מועצת העיר.

עו"ד רווח מפנה במכתבה את ראשת העירייה לפרוטוקול ישיבת מועצת העיר שלא מן המניין, שבה אישרה המועצה את הנציגים לוועדות העירייה, ובין היתר את מינויו של גולדברג ליו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה. "מקרא פרוטוקול זה מעלה, כי לא השתמשו במילה 'האצלה', והכוונה הייתה למנות את יו"ר הוועדה וחבריה", טוענת עו"ד רווח במכתבה.

עוד טוענת עו"ד רווח, כי יומיים לאחר אישור מינויו של גולדברג לראשות הוועדה, אושרר מינויו גם בישיבת ועדת המשנה לתכנון ובנייה, על פי החלטת מועצת העיר והוועדה המקומית, ומשכך, מאחר שלא מדובר בהאצלה, אין בסמכותה של ראשת הרשות ליטול סמכויות שכלל לא הואצלו על ידה .

במכתב ההתראה של עו"ד רווח נדרשים ראשת העיר, העירייה עצמה, והיועץ המשפטי שלה – לחזור בהם בתוך שלושה ימים מהחלטתם להדיח את גולדברג מתפקידו כיו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה ויו"ר רשות רישוי באמצעות נטילת סמכויותיו, ואם לא ייענו לדרישה זו, ייאלץ גולדברג לפנות לסעדו של בית המשפט. "עם כל הכבוד הראוי, לא די בהחלטת ראשת הרשות. הדחת גולדברג חייבת לזכות, לכל הפחות, לאישורה של ועדת המשנה לתכנון ובנייה ולאישור מליאת המועצה, כפי שנעשה כאשר הוחלט למנותו לתפקידים אלו", טוענת עו"ד רווח.

עו"ד רווח הוסיפה במכתבה, כי במועצת העיר בית שמש יש כעת רוב לאופוזיציה, הכוללת, בין השאר, את כל המפלגות שהיו חברות עד עתה בקואליציה – וסולקו ממנה. על כן, לדבריה, ההחלטה על הדחתו של גולדברג לא צפויה לזכות לאישור המועצה.

לדברי עו"ד רווח, 12 חברי האופוזיציה מאגודת ישראל-יהדות התורה, דגל התורה-יהדות התורה, הליכוד והבית היהודי, שומרים על זכותם לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותם נגד הפעולות שננקטו על ידי ראשת העירייה, ובהן נטילת סמכויותיהם ושלילת שכרם של סגניה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים