שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » רנ"צ קובי שבתאי: צוות מיוחד יטפל בהסתה ברשתות החברתיות
מפכ"ל המשטרה החליט על הקמת צוות מיוחד שיטפל בהתגברות ההסתה לאלימות ברשתות החברתיות | "ידע כל אדם כי בחירת המילים שלו יכולה להוביל לאלימות"
סייבר | צילום: Rawpixel.com, שאטרסטוק

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, הודיע הערב (מוצ"ש) כי החליט להקים צוות מיוחד שיטפל בהסתה לאלימות ברחבי הרשת. מהמשטרה נמסר כי ההחלטה התקבלה "בשל התגברות השיח האלים והמסית ברשתות החברתיות, הכולל תכנים שמהם עולה חשד להסתה לאלימות ופגיעה באישי ציבור ומובילי דעת קהל".

בצוות יהיו חברים קציני משטרה בתפקידים שונים מאגף החקירות והמודיעין וכן מאגף הסייבר, בשיתוף גורמים מגופי אכיפה וביטחון נוספים. בראש הצוות תעמוד ראש חטיבת החקירות תת-ניצב שלומית לנדס.

עוד מבחזית החדשות

לדברי המפכ"ל "משטרת ישראל מכבדת ומאפשרת את חופש המחאה במדינה דמוקרטית, אך יחד עם זאת נוהגת באפס סובלנות כלפי כל מי שנוטל חלק בשיח האלים שהולך וגובר ברשתות החברתיות". לדבריו, הצוות המיוחד "יפעל לנטר ולטפל חקירתית באיומים והסתה לאלימות ברשתות החברתיות ובכל מדיה ופלטפורמה אחרת. העבודה של הצוות, יחד עם נציגי הפרקליטות, תביא לקיצור זמני הטיפול בפרסומים בהם עולה חשד להסתה".

עוד הוסיף שבתאי כי "משטרת ישראל לא תאפשר שיח אלים או כל פרסום שיש בו הסתה לאלימות ופגיעה באישי ציבור או בכל אדם. יידע כל אדם כי בחירת המילים שלו יכולה להוביל לאלימות כלפי אישי ציבור, מובילי דעת קהל ואזרחים מהשורה. משטרת ישראל משקיעה משאבים רבים וכוח אדם מיומן ומקצועי כדי לטפל בתופעה שגוברת לאחרונה והכול במטרה למנוע מצב שחלילה המילים מתורגמות לפגיעה פיזית".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים