שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » רם שפע יתמודד בפריימריז למפלגת העבודה
מגנץ למיכאלי
יו"ר ועדת החינוך הודיע על מועמדותו בבחירות המקדימות שיתקיימו בשבוע הבא, לאחר בחירתה של מיכאלי ליו"ר המפלגה. שפע: "החלטתי לקדם את התחדשות המחנה הדמוקרטי"
רם שפע על הדוכן במליאת הכנסת | צילום: עדינה ולמן דוברות הכנסת

יו"ר ועדת החינוך בכנסת, ח"כ רם שפע, הודיע היום (שני) שהוא מתפטר מתפקידו בוועדת החינוך וכי בכוונתו להתמודד בפריימריז לרשימת מפלגת העבודה. ח"כ שפע עזב לפני כחודש את מפלגת כחול לבן, לאחר שהצביע עם חברי כנסת נוספים ממפלגתו נגד הסכם הפשרה עם הליכוד, מה שהביא להקדמת הבחירות.

הפריימריז לרשימת המפלגה לבחירות 2021 יתקיימו בעוד שבוע, 1 בפברואר. שפע מנסה להצטרף למפלגת העבודה, על רקע ניצחונה של מרב מיכאלי שזכתה אמש בפריימריז לראשות המפלגה ברוב של 77%.

כזכור, לפני כחודש וחצי לקח ח"כ שפע חלק במהלך שזכה לכינוי "ליל החניונים", שהביא בסופו של דבר לפיזורה של הכנסת והליכה לבחירות. הוא ומספר חברי כנסת נוספים מכחול לבן הודיעו כי לא יתמכו בפשרה בין כחול לבן לליכוד, למרות שהדבר היה מנוגד לעמדה הרשמית של יו"ר המפלגה, בני גנץ.

"הממשלה הזו שכחה את תפקידה כלפי הציבור, לכן הצבעתי בעד הפלתה", אמר שפע. "כעת, אפעל בכל כוחי כדי להוביל לשינוי אמיתי שכל כך נחוץ למדינה שלנו. "מתוך כך, החלטתי לרוץ בבחירות לרשימת העבודה במטרה להצטרף לחברתי מרב מיכאלי, יו"ר המפלגה, ולקדם את התחדשות המחנה הדמוקרטי והליברלי בישראל. מרב היא מנהיגה אמיצה, ערכית ונחושה ויהיה לי הכבוד להצטרף אליה לרשימה שלא רק מדברת על דמוקרטיה, אלא מקיימת אותה הלכה למעשה".

שפע הוסיף: "אני שמח, נרגש וחדור מטרה להצטרף לבית פוליטי שמרגיש כמו בית. מחנה המרכז-שמאל זקוק להתחדשות, התעוררות ותעוזה. זה אפשרי ואני גאה לקחת בכך חלק".

הוא התייחס גם למערכת החינוך ואמר כי "מערכת החינוך שלנו חבוטה מכל עבר. הממשלה לא רואה בה כמערכת חיונית, אף על פי שמיליוני ילדים והורים זקוקים לה כמו אוויר לנשימה. אני חש תחושת אחריות עמוקה לחינוך, אך לצערי הממשלה ממשיכה לרוקן מסמכויות את ועדת החינוך ומונעת ממני ומחברי הועדה להמשיך ולחזק את מערכת החינוך". הוא הבהיר כי "בהמשך להודעתי על התמודדות בעבודה, אני מתכוון להתפטר מתפקידי כיו"ר ועדת החינוך ולהחזיר לכחול לבן את המנדט".

בסקר מנדטים שפורסם אמש בחדשות 13 לקראת הבחירות הקרובות, עברה מפלגת העבודה את אחוז החסימה וקיבלה ארבעה מנדטים. זאת, לאחר תקופה ארוכה שהמפלגה לא עברה את אחוז החסימה בסקרי הבחירות השונים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים