שיתוף
תגובות
חדשות » רכב מעופף – תוצרת ישראל: צפו בטיסת המבחן
נמצא הפתרון לבעיית הפקקים: חברת AIR הישראלית פיתחה כלי רכב טיס חשמלי, שאמור לתת את האפשרות לדלג מעל הפקקים בבוקר | היעד לתחילת המסירות ללקוח בסוף 2024 | צפו
כלי הרכב המעופף AIR ONE | צילום: AIR

בשבוע שעבר הודיעה חברת AIR הישראלית, כי השלימה בהצלחה את טיסת המבחן המלאה שלה ל-"AIR ONE", שצפוי להיות בעתיד הלא רחוק רכב אווירי פרטי, שיוכל לטוס לכל מקום בקלות ובמהירות.

טיסת המבחן של AIR ONE | צילום: AIR

עוד מבחזית החדשות

ה-AIR ONE הוא כלי טיס חשמלי שמיועד לטייס ולנוסע, ודורש רישיון טיס כדי להטיסו. בניגוד לחברות אחרות בתחום, AIR רוצה למכור את כלי הטיס ללקוח הקצה, ואינה רוצה להפעיל צי של מוניות מעופפות, כפי שמקובל בחברות מסוג זה. מטרת הכלי היא לאפשר טיסה למרחקים קצרים במהירות של עד 250 קמ"ש. מטרת החברה היא להחליף את אופן ההתניידות במקום בכלי רכב רגיל. משקלו של הכלי הוא 1,100 קילוגרמים, והוא מסוגל להמריא ולנחות בצורה אנכית, כך שאין צורך מסלול המראה.

ה-AIR ONE כולל מספר טכנולוגיות מתקדמות, הן ברמת המבנה האווירודינמי שלו והן ברמת תוכנת בקרת הטיסה, הרשומה כפטנט ומאפשרת לספק חווית טיסה נגישה וזולה יחסית. כלי טווח הנסיעה של כלי הטיס צפוי להיות בין 100 ל-150 קילומטרים בטעינה אחת, והסוללה של הכלי שווה בגודלה לסוללה של רכב חשמלי רגיל. המחיר ההתחלתי של AIR ONE צפוי לעמוד על כ-150 אלף דולר.

מטרת חברת AIR בשלב הזה, היא להכשיר את הכלי לשימוש מסחרי וציבורי מהר ככל האפשר. החברה הודיעה שבמסגרת טיסת המבחן הראשונה שלה, שכללה בין היתר מעבר מושלם מריחוף לשיוט, הכלי כעת נמצא בשלב הסמכה מתקדם של מנהל התעופה הפדרלי (FAA). עוד אומרים ב-AIR כי ככל שהזמן עובר היא זוכה ליותר אישורים רגולטוריים המאפשרים לה לבחון את הכלי בטווחי נסיעה ארוכים יותר לצד מהירויות שיוט גבוהות יותר, עד שהכלי יגיע לפרופיל הטיסה המלא שלו שיזכה לאישור הרישוי הרגולטורי הרשמי. 

רני פלאוט, מנכ"ל ומייסד שותף בחברת AIR אומר כי "אנחנו עובדים עם הרגולטור האמריקאי כבר שנתיים וחצי, תהליך הרישוי צפוי להסתיים עד סוף שנת 2024 ואז נתחיל למסור כלים לציבור. יש לנו כבר למעלה מ-260 הזמנות מראש של הכלי". 

עוד אומר פלאוט כי העתיד של AIR ONE נראה מבטיח. לדבריו "התקבלנו החודש לתוכנית אקסקלוסיבית של חיל האוויר והממשל האמריקני, רף גבוה מאוד מבחינתו, שמוכיח את החדשנות והבשלות של הכלי לקראת אישורו הרשמי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים